30 Kasım 2006

KARİDES GÜVEÇ / SHRIMPS AND VEGETABLES STEWED IN AN EARTHENWARE POT








KARİDES GÜVEÇ


Deniz ürünleri benim için vazgeçilmez. Şöyle desek Adana'lı için Adana Kebap neyse deniz ürünleri de benim için o konumda. Her gün bulsam her gün yerim ve hiç şikayet etmem. Bugün Karides Güveç yaptım. Evet kolesterol deposu ama bu lezzete değmez mi? Eşimin çocukluk arkadaşlarından biri iş nedeniyle bir süre Dubai'de yaşamıştı ve geldiğinde kendine kocaman bir karides göbeği yapmıştı . Şimdi bunları okuyor ve bana kızıyor olabilir. Bu arada şu anda zayıf. Demek ki neymiş her gün yememek lazımmış. :o) Tarifime geçelim.


  • Malzemeler:

500 g taze karides
15 adet mantar
1 adet havuç
2 adet domates
1 adet küçük boy soğan
3 adet sarımsak
50 g tereyağı
Tuz, karabiber
Kaşarpeyniri ya da benzeri...


  • Yapılışı:

Soğanları mümkün olduğu kadar küçük doğradım. Sarımsakları ezip tencerede erittiğim tereyağına ikisini de ekledim ve kavurdum. Havuçları mümkün olduğu kadar küçük küp şeklinde doğradım ve ekledim. İki domatesi soydum, robottan geçirip püre haline getirdim ve ekledim. Mantarları büyüklüklerine göre ikiye veya dörde böldüm ve ekledim. 10 dk yüksek ateşte kaynattım ve ayıklayıp temizlediğim karidesleri ekledim. 1 çay bardağı su ekledim. Pişene kadar kaynattım. Ateşten alınca tuz ve karabiber ekledim. Küçük güveç kabıma boşalttım. Üzerine biraz peynir rendeledim ve 20 dk fırınladım. Kokusu ve tadı mükemmel. Afiyet olsun!



  • Karidesleri temizlemek için:

Ben bunu bir balıkçıdan öğrendim. Elime tamamen yapışan eldiven kullandım. Karideslerin kafalarını sırtlarındaki siyah ipliği çekerek çıkarın. Ayaklarını koparın ve atın. En son kuyruk kısmlarından bastırarak etli kısmın dışarı çıkmasını sağlayın. Tüm kabuğu çıkarttığınıza emin olun. Sırttaki siyah ipliği ben ikinci seferde küçük bir bıçak ucuyla etlerine zarar vermeden çekip çıkardım ve kazıdım.



SHRIMPS AND VEGETABLES STEWED IN AN EARTHENWARE POT

I cooked shrimps and vegetables today and this is the one which you can find easily in every fish restaurant in Istanbul and is very tasty.


  • Ingredients:

500 g fresh shrimps
15 mushrooms
1 carrot
2 tomatoes
1 smal onion
3 garlic cloves
50 g butter
Salt and pepper
Melty cheese


  • How to do:

Clean the shrimps. Melt butter in a sauce pan. Slice the onions and crush the garlic cloves. Add them into melted butter and roast. Slice the carrot in tiny pcs. Crush the tomatoes into puree form and add to the pot. Mix and keep on cooking. Cut the mushrooms into two or four pieces and add them as well. Cook for 10 minutes and then add shrimps. Add 100 ml water and boil until they get cooked. Finally add salt and pepper. Take out the shrimps and vegetables into an earthenware pot. Cover top of the earthenware with grated melty cheese and bake in the owen for 20 minutes until they get roasted.


  • TO CLEAN THE FRESH SHRIMPS:

Clean them using plastic gloves. Break off the heads and try to take out black string in their back side. Tear off the feet and press the tail that the eatable part inside will gush out. Make sure that you get rid off the whole shell. Finally you need to remove the whole black string. You can use a knife to scratch the back sides without giving harm to the eatable part. That's all. Tip: Use frozen shrimps instead :o) Well I don't think that frozen shrimp is tasty as the fresh one but I do also use it in some of my recipes.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder