29 Kasım 2006

LİKÖRLÜ KURABİYE / COOKIES WITH LIQUEUR









Vitrindeki Disaronno şisesi gözüme çarpınca aklıma likörlü kurabiye yapmak geldi. İyi ki gelmiş pek lezzetli oldu.



LİKÖRLÜ KURABİYE


  • Malzemeler:

200 g tereyağı
150 g toz şeker
350 g un
2 yumurta sarısı
Vanilya
2 çorba kaşığı acıbadem likörü ( amaretto yerine yerli markalar da kullanabilirsiniz)
Badem

  • Yapılışı:

Yumurta, oda sıcaklığında tereyağı ve şekeri robotta karıştırın. Unu vanilya ile karıştının ve ekleyin. Likörü ilave edin. Orta sertlikte bir hamur elde edin. Ben kurabiye kalıbımla şekilli kurabiyeler yaptım. Bir kısmına fırında kavrulmuş badem içi ekledim. İkisi de pek leziz. 160-175 derecede 30 dk pişirdim. Daha beyaz kalmasını istiyorsanız 20 dk da yeterli. Afiyet olsun!



COOKIES WITH LIQUEUR

  • Ingredients:

200 g butter
150 g sugar
350 g flour
2 egg yolks
1 pack vanilla
2 table spoon Disaronno liqueur
Almonds


  • How to do:

Mix egss, sugar and butter ( should be in room temperature) in a food processor. Mix vanilla and flour in a seperated bowl and then add to the prior mixture. Add the liqueur and mix them all. I have a cookie die and I made nice shaped cookies. Also you can roast the almonds to have a nicer taste and then crush them into granule form. I mixed half of the dough with almonds . Then bake at 160-175 degrees for 20 or 30 minutes.

2 yorum:

  1. özlem amaretto'ya bayılırım. kurabiyelerin o kadar hoş gözüküyor ki... evde kahve keyfinin resmi gibi:) bende de bu kalıplardan avr, tapacağım en kısa zamanda. ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. sevgili tuğçe,yalnız olmadığımı bilmek güzel :o) amaretto'ya ben de bayılıyorum. aynen dediğin gibi o gördüğün resmi yedim,içtim sonra zaten. inan pişman olmayacaksın. hem pişerken kokusu mükemmel hem de tadı. afiyet olsun. sevgiler.

    YanıtlaSil