29 Kasım 2006

PATATES SALATASI / POTATO SALAD





PATATES SALATASI


Patates salatasının birçok versiyonu var. Ben bugün basit ama bir o kadar da lezzetli olanını yaptım.




  • Malzemeler:

6 adet patates
1 avuç dereotu
1 avuç maydanoz
5 adet taze yeşil soğan
1 su bardağı sızma zeytinyağı
Tuz, karabiber, isot, sumak ve kimyon
1 adet limon




  • Yapılışı:


Patatesleri haşlayın ve soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra soyun ve doğrayın. Tüm yeşillikleri ince ince doğrayın ve karıştırın. Tüm baharatlardan bir çay kaşığı kadar ilave edin. Limon suyunu ekleyin. Hepsini karıştırın. Ben zeytinle süsledim bugün. Evde kornişon turşum kalmamış yoksa onunla da pek güzel oluyor. Afiyet olsun. Bugün bir de likörlü kurabiye yaptım. Mideye de indirdim. :o) Pek güzel oldu. Biraz sonra onu da yayınlayacağım. Sevgiyle kalın.




POTATO SALAD



  • Ingredients:

6 potatoes
A handful dill
A handful parsley
5 fresh green onions
1 cup of extra virgin olive oil
1 tea spoon salt
1 tea spoon cummin
1 tea spoon pepper
1 tea spoon sumac
1 lemon /lemon juice



  • How to do:


Boil the potatoes and wait until they become cold. Peel and cut into small pieces as you see in the picture. Slice all the herbs. Add herbs and all the spices to potatoes. Also add olive oil and lemon juice, then mix all. You can serve together with olives or small cucumber pickles.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder