25 Kasım 2006

EVDE EKMEK YAPALIM / HOMEMADE BREAD







Sevgili eşim Mehmet ve ben evlendiğimizden beri hijyen sebebiyle bakkaldan ya da fırından alınan ekmekler yerine marketlerdeki paket halinde satılan ancak lezzetsiz bulduğumuz fabrikasyon ekmekleri tüketiyorduk. Uzun bir süredir ekmek yapma makinası konusunu araştırıyordum ve sonunda karar verip bir tane satın aldım. Bir süredir kullanıyorum ve çok memnunum. Özellikle hafta sonları gece yatarken makinayı kuruyorum. Sabah mis gibi ekmek kokusuyla uyanıyoruz. Pek keyifli... Herkese tavsiye ederim. Bendeniz şimdilik marketlerde satılan bir markanın karışımlarına evde küçük katkılarda bulunuyorum. En kısa sürede farklı tarifler deneyip sizlerle paylaşacağım. Sevgiyle kalın...


ÇAVDARLI EKMEK


  • Malzemeler:
300 ml su
500 g çavdar karışımı
1 paket instant maya
Tarçın
  • Yapılışı:

Ilık suyu ekmek makinanızın haznesine koyun. Üzerine çavdar karışımını ilave edin. Karışımın suyun yüzeyini tamamen kapatmasına dikkat edin. Maya ile su temas etmemeli yoksa ekmek kabarmıyor. Tecrübe ile sabittir. :o) Unun ortasına paket mayayı boşaltın. Etrafına dilediğiniz kadar tarçın serpin. Makinanızın 3 saatlik temel programını seçin. Ekmeğinizin rengini ayarlayın. Üç tane kabuk rengi var ve ben genelde medium olanı tercih ediyorum. Bu arada bir dahaki sefere bu ekmeğe ceviz de katacağım. Yukarıda gördüğünüz gibi bu sabah pek keyifli bir kahvaltı yaptık. Afiyet olsun!



RYE FLOUR BREAD

  • Ingredients:
300 ml warm water
500 g rye flour mixture
1 pack of instant yeast
Powder cinnamon
  • How to do:
Put warm water into your bread machine's reservoir. Then add the flour. Pay attention to cover the surface of the water with the flour cause we don't want yeast to touch the flour. Otherwise your bread will not be puffy. Then add the yeast in the middle of the flour and add some powder cinnamon. Now select the basic programme of your machine which will last in approximately three hours. Afiyet olsun! Good apetide! Buon appetide! Que tu aproveches! Guten appetit! Bon Appetito! Xорошее apetide, Kαλό apetide, Apetide bom, Goede apetide:o)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder