6 Aralık 2006

TARÇINLI RULO / CINNAMON ROLLS







Sonunda Cinnabon yaptım ama ilk deneyişimde kuru oldu çünkü yağı az koydum. İkinci denememde yağdan kaçınmadım ve Amerika'da neden insanların şişman hatta obez olduğunu anladım. Enteresan, içinde bol miktarda hayvansal yağ olmasına rağmen yerken yağ kokusunu hissetmiyorsunuz ve tazeyken gerçekten çok lezzetli, ertesi güne de lezzetli kalıyor ama sertleşiyor. Zaten bildiğim kadarıyla Cinnabon'da da gözünüzün önünde yapıp pişiriyorlar. Bu arada Cinnabon Türkiye'deki ilk franchise dükkanını Istanbul'da Maltepe Carrefour'da açmış. Kullandıkları tarçın Endonezya'dan geliyormuş. Amerikan "Fast Food" hamburgercileri tükettik, şimdi sıra Fast Food tatlıcılarda... Canım Türkiye'm! Afiyet olsun!

TARÇINLI RULO

Hamuru ekmek yapma makinamda yoğurdum. Ekmek yapma makinamı her geçen gün daha çok seviyorum. Basit bir mekanizması var , fiyatı ucuz ve fonksiyonel.

Malzemeler:

Hamur için:

1 paket instant maya
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı toz şeker
1 çay kaşığı tuz
2 yumurta
2 çorba kaşığı margarin ya da tereyağı
4 su bardağı un


İçi için:

1 su bardağı esmer şeker
2 tatlı kaşığı tarçın
30 g tereyağı ya da margarin (erimiş)


Sosu için:

50 g taze peynir
Bir fiske tuz
1 paket vanilya
100 g tereyağı
1 çay bardağı süt

Hamuru hazırlamak için yukarıda verdiğim malzemeleri ekmek makinasının haznesine koyun ve hamur yoğurma programını seçin. Benim makinamda 1,5 saat sürüyor.
Bu arada içi için tarçın ve esmer şekeri karıştırın. Sosu içinse yağ ve peynir oda sıcaklığında olmalı. Sos için yukarıda saydığım malzemeleri mutfak robotunda karıştırdım ve çok kısık ateşte homojen oluncaya kadar karıştırdım ve sonra tamamen soğuttum. Bu sos akışkan ve krem rengi bir sos olmalı. Ayrıca iyice soğutun.
Hamur hazır olduysa merdane ile dikdörtgen şeklinde açın. Ben ilk yapışımda ince açtım ikincide daha kalın. İnce olanları daha çok sevdim, zarif görünüyorlar ama onların resmini çekmedim. Bu tamamen nasıl rulolar elde etmek istediğinize bağlı. Resimdeki pofuduk rulolar için kalınca açın. Hamurun üzerine erittiğiniz 30 g yağı fırça ile yedirin. Sonra hazırladığınız içi boşaltın ve elinizle düzeltin. Bu arada evde toz esmer şeker de yoktu. Ben de küp esmer şekeri robottta çektim ve kulandım. Uzun kenardan başlayıp rulo şeklinde sıkıca sarın ve sonra bıçakla iki parmak eninde halkalar kesin. Önceden ısıttığınız fırında 200 derecede 20 dk pişirin. Çıkar çıkmaz soğuk sosu üzerlerine fırça ile yedirin ya da bol miktarda hazırlayıp üzerlerine boşaltabilirsiniz. Eşim de annem de bayıldılar tadına. Ancak çok kalorili bir yiyecek pardon tatlı! Afiyet olsun!
CINNAMON ROLLS

Ingredients:

For the dough:

1 pack or tbsp instant yeast
1 cup milk
1/2 cup granulated sugar
2 tbsp butter or margarine
2 eggs
4 cups flour

Filling:

3 tea spoons cinnamon
1 cup granulated brown sugar
30 g butter or margarine (melted)

Icing:

100 g butter or margarine
50 g fresh cheese
1 pack vanilla
1 flick salt
50 ml milk


Prepare the dough in your bread machine. My bread machine prepares the dough in 1,5 hours. Meanwhile prepare the filling by mixing cinnamon and brown sugar. Also for icing mix all the ingredients in a food processor, if needed heat up at a very low temperature and then immediately cool. You should have a fluid creamy thing. When the dough is ready, roll out by rolling pin and have a rectangular shape. Then by using a brush spread the melted 30 g butter or margarine on the rectangular dough. Then sprinkle the cinnamon and brown sugar mixture and smooth by your hand. Now from the longer side of the rectangle start to roll ahead. Cut into several pieces ( thick slices) as you like. Preheat oven up to 200 degrees and bake for 20 minutes. After you got them otuside the oven. Sprinkle the cold icing sauce on the rolls immediately.

2 yorum:

  1. buna yazabileceğim tek şey manyak guzel... ozlem yaptım,yedim ve bayıldım. ellerine sağlık .not:cdk nın mı tarif

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Aysem,

    Yorumun için teşekkürler. Kusura bakma lütfen yazdığını fark edemedim. Bu ara pek ilgilenemiyorum siteyle. Ben bu tarifi bir çok yabancı siteyi okuyarak bana mantıklı gelen kısımları birleştirerek yaptım. Zaten ilk yaptığımda da tutturamadım. Neden dersen sos önemli. Sosun kıvamı iyi tutmazsa tat olarak güzel ama görüntü olarak biraz sevimsiz oluyor. Afiyet olsun! Sevgiler.

    YanıtlaSil