23 Aralık 2006

SÜZME KIRMIZI MERCİMEK ÇORBASI / RED LENTİL SOUP







Bugün İstanbul'da kapalı ve sevimsiz bir hava var. Bilmem sizlerin bulunduğu yerlerde durumlar nasıl. Hava soğuk, canım çorba istedi. Hadi bakalım...



SÜZME KIRMIZI MERCİMEK ÇORBASI

  • Malzemeler:

1 su bardağı kırmızı mercimek
1 adet orta boy soğan
1 adet havuç
2 kaşık sıvı yağ
40 g tereyağı
1 dilim ekmek
Tuz, kuru nane, kırmızı biber

  • Yapılışı:

Ben mercimek çorbasını düdüklü tenceremde yapıyorum. 15 dk sürüyor pişmesi. Soğanı halka halka doğradım. Havucu iyice yıkadım üzerini bıçakla hafifçe temizledim ve küp doğradım. Mercimek iyice yıkandı. Sıvı yağ ile beraber hepsini tencereye koydum ve pişirdim. Ocaktan alınca süzgeçten geçirdim. İsterseniz tereyağını da karıştırıp üzerine kuru nane ve/ veya kırmızı biber serpip servis yapabilirsiniz. Ya da kruton(çorba kıtırı) hazırlayabilirsiniz. En basit şekilde evde bulunan bayat ekmekleri minik küpler şeklinde doğrayın. Sahana terayağı, kuru nane ve kırmızı biber koyun. Ekmekleri ekleyin ve çevire çevire pişirin. Ekmekler kıtırlaştığında ocaktan alın. Eğer sıcakken çorbaya koyarsanız cozz :o) şeklinde bir sesle hemen yumuşarlar ama soğutup koyarsanız kıtır kıtır yiyebilirsiniz. Annem biz küçükken yapardı krutonları oradan aklıma geldi bugün. Bir de safran koyabilirsiniz çorbaya evde mevcut olmadığı için ben bu sefer katamadım. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder