4 Aralık 2006

HAMSİLİ PİLAV / ANCHOVY RICE







HAMSİLİ PİLAV


Annem çok güzel yapar hamsili pilavı. Küçüklüğümden beri yerim, severim. Bazıları hiç bilmez ama güzel yapılırsa tadına doyulmaz. İç pilavı ben pişirdim hamsileri annem ayıkladı. Hamsili pilav konusunda iddialıyım baştan söyleyeyim:o)
  • Malzemeler:

1 kilo ayıklanmış ve kılçıkları çıkarılmış hamsi
2 çorba kasesi pirinç
1 su bardağı zeytinyağı
2 adet orta boy soğan
Avuç dolusu maydanoz
Avuç dolusu dereotu
40 g çam fıstığı
Yarım limon
Avuç dolusu çekirdeksiz kuru üzüm ( dileyen kuş üzümü kullanabilir)
Tuz, şeker, yenibahar, tarçın, karabiber

  • Yapılışı:


Soğanları mümkün olduğu kadar küçük küp şeklinde doğrayın, bir tutam şeker serpin ve yağda öldürün. 15 dk önceden ıslatmış olduğunuz pirinçleri iyice yıkayın ve soğana ekleyip şeffaflaşana kadar kavurun. Tuzu da ekleyin çünkü tuzu daha sonra baharatlarla eklerseniz tam olarak karışmıyor ve bazı yerler tuzlu bazı yerler tuzsuz kalıyor. Çam fıstıklarını yıkayıp ekleyin ve karıştırın. Üzümü de yıkayıp ekleyin ve suyunu ilave edin. Baldo pirinç kullanıyorum ve 1 kase pirince 1,5 kase su koyuyorum. Siz kulandığınız pirince göre suyu ayarlayın. Limon suyunu ekleyin.Pilav pişince ince ince kıydığım maydanoz ve dereotunu ekliyorum. Tüm baharatlardan istediğim kadar koyuyorum ve karıştırıp dinlenmeye bırakıyorum. Bu arada fırın tepsisinin dibine hamsileri dış yüzleri tepsiye değecek şekilde diziyorum. Üzerine tepsiyi tamamen kapatacak şekilde pilav koyuyorum. Sonra bir sıra daha hamsi diziyorum ve üzerine tekrar pilav yayıyorum. Son koyduğum pilavı ortaya biraz daha fazla ekleyip hoş görünmesi için bombe yapıyorum. En üste dizdiğiniz hamsileri çok yakın ve sık dizin çünkü piştiklerinde küçülüyorlar. Parlak görünsünler ve güzel kızarsınlar diye fırça ile hamsilerin üzerine çok az miktarda sıvı yağ sürdüm. 200 derece fırında 30 dk pişirdim. Aman aman aman nasıl hoş bir koku anlatamam o fıstıklar o üzümler o hamsiler... Obur olacağım ben obur! :o) Afiyet olsun!



ANCHOVY RICE



This type of rice is very traditional and popular in Black Sea region in Turkey. To see some photos and to learn more about Black Sea , Turkey :

http://www.letsgoturkey.com/photogallery/blacksea.asp

Ingredients:

1 kg anchovy (boneless, cleaned)
500 g Baldo rice ( or any other but not jasmin)
2 medium onions
1 cup extra virgin olive oil
Handful parsley
Handful dill
40 g pine kernels
Half lemon
Handful dried grapes (without seed)
Salt, sugar,pepper,cinnamon, allspice


How to do:

You should first cook the rice. Wash the rice for 15 minutes in the water. Change the water for a couple of times. Slice the onions as much as small and cook them in the olive oil. Be carefull and don't burn olive oil, cook at low heat. Add the rice and keep cooking until rice gets transparent. Add the pine kernels and dried grapes. Finally add enough water and half lemon juice. After rice get cooked, add the herbs(parley and dill) and the all spices as per your taste. Let the rice rest for 15 minutes. Now take a baking pan and arrange anchovy as the outer skins should touch the surface of the baking pan. After you completed, put rice wide enough to cover whole anchovy on the floor of the baking pan and now add one more layer anchovy and one more layer rice. For the last layer rice,you should smooth the rice swollen in the middle part by using a spoon just for good-looking purposes. Now arrange the final layer anchovy as much as close together. Finally apply very few olive oil by using a brush on the anchovy to get them well cooked and nice looking. Cook at 200 degrees for 30 minutes in the oven. A great taste!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder