13 Aralık 2006

MISIR ÇORBASI / CORN SOUP




MISIR ÇORBASI

Ben küçükken annemin bu çorbayı yaptığını anımsıyorum. Karadeniz'e özgü bir yemek. Bu arada İstanbul'da beyaz mısır bulamadım. Nereden alabileceğim konusunda bir fikri olan varsa yazsın. Bu çorba basit ama çok lezzetli. Bir de düdüklü tenceresi olmayanlar çok zorlanır. Kuru mısırın pişmesi zordur.

Malzemeler:

1 su bardağı mısır kurusu(beyaz mısır)
Yarım su bardağı aşurelik buğday
Yoğurt
Tereyağı
Nane, Tuz, Kırmızı pul biber
Yapılışı:

Mısır ve buğdayı bol suda içine 30 g tereyağı atarak kaynatın. Ben düdüklü ile 3 saat pişirdim. Mısırların yumuşaması lazım. Servis tabaklarına alın ve bırakın biraz soğusun. Su ile seyrelttiğiniz yoğurdu tabakların üzerine ilave edin. Tereyağını,naneyi ve kırmızı pul biberi kızdırın ve yoğurdun üzerine serpin. Seyrelttiğiniz yoğurt koyu ayran kıvamında olmalı çok sulu olmamalı. Hatta ben sadece yoğurt katıp yemeyi seviyorum. Bu ılık içilen bir çorbadır. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder