27 Aralık 2006

SOYA SOSLU MANTARLI TAVUK/ CHICKEN WITH MUSHROOMS AND SOY SAUCE


SOYA SOSLU MANTARLI TAVUK
  • Malzemeler:
400 g göğüs tavuk
10-12 adet cherry domates
10-12 adet arpacık soğanı
2 adet yeşil biber
10-12 adet mantar
Soya sosu
Sıvı yağ
  • Yapılışı:

Wok tavasında yoksa teflon tavada yapıverin. Tavaya 1-2 yemek kaşığı sıvıyağ koyun ve küp şeklinde ya da kısa şeritler şeklinde doğradığınız tavukları karıştırarak pişirin. Mantarları temizleyin, doğrayın ve ekleyin. Mantarlar suyunu çekene kadar pişirin. İnce doğranmış yeşil biberleri, arpacık soğanlarını ekleyin ve karıştırarak pişirin. En son cherry domatesleri ister bütün ister ikiye bölerek ilave edin. Biraz soya sos gezdirin. Sevenler servis yapıldıktan sonra da benim gibi soya sos ekleyebilirler. Bu arada ben bir tuz hastasıyım. Ebeveynlerim ve eşim tarafından defalarca ve yıllardır uyarılmama rağmen vazgeçemiyorum. Herhalde ileride tansiyon hastası falan olacağım. Sadece masada Mehmet yan yan bakınca tuza giden elim geri kaçıveriyor :o) Ehhee sonra Mehmet yemeğile ilgilenirken ben çaktırmadan tuzluyorum yemeği. Tuz kaçamağı çoook zevklii. Napalım insan basit şeylerden mutlu olmalı değil mi ama! Soya sosu da tuzlu olduğu için seviyorum belki. Afiyet olsun!

1 yorum:

  1. ehhe eski postları okuyordum kendime yorum yazasım geldi. sen ilerde tansiyon hastası ol da görelim senin basit şeylerden mutlu olmanı. :o)

    YanıtlaSil