1 Aralık 2008

WHIRLPOOL MUTFAK SANATLARI AKADEMİSİ





Bu sabah Whirlpool Mutfak Sanatları Akademisi'ndeki (MSA) İtalyan Mutfağı- 1 kursuna katıldım. Sabah 6:30 gibi kalkış. Kerem'e kahvaltı yaptırma ve toparlanıp evden çıkma. Kerem'i, Ataşehir'e anneannemize bırakma ve sonra Etiler'de Alkent içinde yer alan MSA'daki kursa zamanında ulaşabilmek için TEM'e çıkma. Aman Allah'ım trafik korkunçtu. Ben sabahları karşıya iş için arabayla geçmeyeli iki sene oldu. Ne olacak bu İstanbul'un hali bilemiyorun. Ama bir dakika. Hamdolsun, İstanbul Allah'a emanet!!! Trafik sorunumuz da kendiliğinden çözülür bir gün herhalde.

Kursu İtalyan-İrlanda asıllı, İzmir'li levanten bir aileden gelen ve Fransa'da başaşçılık yapan Gabriele Sponza verdi. Aslında ben daha çok Çin mutfağı mönüsü olan bir kursa katılmayı istemiştim ancak mönü çok hoşuma gittiği için bu kursa katılmaya karar verdim. MSA tarafından izin verilmediği için tarifleri sizlerle maalesef paylaşamayacağım. Bu kursta mönüdeki yemekleri pişirmek dışında kerevit ayıklamayı, deniz tarağı pişirmeyi, sarımsağı soymanın kolay yolunu, ıspanak yapraklarını damardan nasıl arındıracağımı, etin nasıl dövülmesi gerektiğini, risotto pişirmenin püf noktalarını, benmari usulü tatlı pişirmeyi ve aklıma şu anda gelmeyen bazı şeyleri öğrendim. İlk defa deniz tarağı ve kerevit tattım. Kerevit'in tadı karidese benziyor. Bende çok büyük bir etki yaratmadı ama deniz tarağı muhteşem bir lezzet ancak iyi pişirmek çok önemli eğer çok pişirirseniz lastik gibi oluyormuş, az pişirirseniz de ağzınızda sıvımsı (sanırım jel gibi) bir tat oluyormuş. Kararında piştiğindeyse yemeye doyum olmuyormuş. Herşey çok keyifliydi. Gabriele Sponza'ya amatör kurslara katılanların profilini sordum. Belirli bir profil olmadığını ev hanımlarından, öğrencilere, iş insanlarına kadar farklı profilde insanların katıldığını belirtti. Böylece kendime yeni bir uğraş edindim. Bir dahaki sefere Çin mutfağına katılmayı düşünüyorum. Bu sefer İstanbul Culinary Institute veya Fenerbahçe'deki Electrolux Studio'yu deneyeceğim. Ve son olarak kursun mönüsü:

*Ispanak ve Roka Salatası Yatağında Sotelenmiş Deniz Ürünleri
(Fesleğen ve Lime Vinegrette ile)

*İtalyan Usulü Kapari ve Limonlu Bonfile
(Aromatik Domates Püre ve Arpacık Soğan Konfi ile)

*Balkabaklı ve Ispanaklı Kajun Baharatlı Risotto

*Ballı Mascarpone Mousse

Dip not: İmge, iyi ki dergiye yazı yazmışsın da çekilişte sana çıkmış culinary kursu. Bana da sebep oldun:o)

3 yorum:

  1. Özlem, bir "mutfak faresi" olarak sana kesinlikle çok daha yakışmış bu kursa katılmak..:))) Mönü de süpermiş.. Elerine sağlık!

    Bu arada şimdi bir şey demiyorum, ama Çin mutfağına katılırsan tarif isterim, ona göre..:)

    YanıtlaSil
  2. Bu arada yemek yapılan ortam İstanbul Culinary'den daha ferah ve güzel görünüyor.. Bu da öylesine bir ek not olsun işte..

    YanıtlaSil
  3. Ne demek İmge, elbette!:o)
    Daha önce pişirdiğim noodle tarifini yazacaktım sana aklımda yazacağım.

    YanıtlaSil