26 Aralık 2008

MUTFAK DOSTLARI





Mehmet 5. kat'ta yemekte. Benim de gitmek istediğim Yasemin Alkaya mekanı. Hazır sevgili eşim yokken onun hiç sevmediği ve benim çok sevdiğim dip balıkları tekir veya barbun(ya) alayım, pişireyim dedim. Bu arada tekire çenesinde iki adet bıyık olduğu için tekir denildiğini biliyor muydunuz? Bir de dip balıkları ağır metaller falan diye de aklımdan geçmedi değil ama ne bu böyle midye yeme onu yeme bunu yeme. Bugün resmi bir dairede işim olduğu için zaten Kadıköy'e gidecektim. Dicle'den tekir aldım ve bir güzel tava yaptım. Yanına da bol roka, kiraz domates, balzamik ve zeytinyağlı salata. Balık yenir de üzerine tatlısız olur mu. Özsüt'ten kazandibi sipariş ediverdim. E bunun üzerine bu saatte hala midem şiş ve uyuyamıyorum. Müstahak elbet. Dedim İmge'nin blogundaki sarımsak sorunsalına bir çözüm getireyim. Blogcu olmak işte böyle bir sosyal sorumluluk taşımak anlamına geliyor sevgili okur!

Sarımsak ezici ve kabak oyucu Justinus, peynir bıçağı Ludwig, tırtıklı hamur kesme aleti Fissler. Bu tür aletler alırken tavsiyem metal ağırlıklı olan ürünleri satın almak.

Not: Oğluşum hasta. Soğuk aldı. Minik burnu şıpır şıpır akıyor. Burnunu yerim ben onun!!!

4 yorum:

  1. :))) Özlem'cim süpersin.. Teşekkürler.. Bu arada Justinus'ları her yerde bulabilir miyim, yoksa belli bir yerden mi alıyorum?

    Bu arada tekire bayılırım, afiyet olsun. Ben de eşim yokken kendime hamsi yaparım. Onun hamsiyle arası yoktur. Bu durumun da pek bir tanıdık geldi o yüzden..:)

    Son olarak Kerem Bebek'e çok geçmiş olsun!

    YanıtlaSil
  2. sağol İmge. Başım felaket ağrıyor. Dün gece rüyamda deniz tarakları bana saldırıyordu. :o)))Benim kabusum da böyle işte taktım ya kafaya bir kere. Sen Justinus bulamazsan bizim burda Yağmur var Göztepe Işıklar'da pek meşhurdur. Ben oraya bakarım hala satıyorlarsa sana alırım da ne zaman ulaştırırım onu bile miyorum.

    YanıtlaSil
  3. çok sağol Özlem.. ben bulmaya çalışacağım, zaten acelesi yok, çünkü şu plastik çevirmelilerden almıştım bir tane daha.. Ama bulamazsam sana ısmarlarım bir tane, hatta almaya gelmek için de karşıya geçerim. Cadde'de kahve ya da yemek planı yaparız birlikte..:)

    YanıtlaSil