14 Aralık 2008

KARİDESLİ, HAVUÇLU, BEBEK ISPANAKLI RİSOTTO



Tüm tatil ve bayram boyunca zorunlu bayram ziyaretleri ve bir iş görüşmesi dışında, Kerem'le sırasıyla ilgilendik ve sırasını savan o kanepe senin bu kanepe benim yattık. Sanırım doğumdan sonra ilk kez bu kadar dinlendim. Ve işin kötüsü bu evde durma ve yatma olayına o kadar alıştık ki, Mehmet yarın nasıl işe gideceğim diye kara kara düşünüyor. :o) Bugün öğle yemeği için karidesli risotto yapmayı dün gece kafama koydum ama üzerimde bir tembellik bir tembellik. Migros Sanal Market'ten (MSM) donmuş karides (taze tercihimdir elbet ama kim uğraşacak onu ayıklamakla şimdi) ve bir kaç zerzevat siparişi verdim. Bu arada MSM kendini aşmış. Sipariş verdiğinizde onaylandığına dair SMS gönderiyorlar. Daha önce bekle bekle gelmeyen siparişim olmuştu. O yüzden benim için bu gelişme oldukça anlamlı. Gelelim tarife:


Malzemeler:

1 bardak Arborio pirinç
1 adet havuç
1 paket donmuş karides
9-10 yaprak bebek ıspanak
3-4 diş sarımsak
1 bardak beyaz şarap
Dereotu
Parmesan
Tavuk suyu
Zeytinyağı
Tereyağı
Deniz tuzu
Değirmen karabiber

Yapılışı:

Havucu rendenin büyük kısmında rendeleyin ve bir tabağa koyun. Sarımsakları soyun, ezin ve pirincin üzerine bırakın. Bebek ıspanakların saplarını ayırın. Normal ıspanak kullanıyorsanız saplardan ve devamı olan ana damardan kurtulun. Genişçe bir tava alın ve ocağın üstüne koyun. Tavuk suyunuz ısınmış olarak ocaktaki yerini alsın. Risotto için teflon wok kullanıyorum. Tavaya 2 yemek kaşığı zeytinyağı ve dilerseniz fındık kadar tereyağı atın. Ben tereyağını piştikten sonra ilave ediyorum. Hem pirinci pişirirken hem de daha sonra (iki kez) ilave edebilirsiniz. Sarımsaklı pirinci ekleyin, tuz ilave edin ve karıştırın. Tavuk suyundan bir kepçe ilave edin ve karıştırmaya devam edin. Suyu çektikçe aynı işlemi tekrarlayın. Bu süreç tahminen 17-20 dakika sürecektir. Diğer bir tavada karidesleri zeytinyağı ve tuz ile soteleyin. Havuç ve ıspanakları çiğ kullanmayı sevdiğim için sotelemedim. Pirinç al dente kıvama geldiğinde beyaz şarabı ekleyin. Beyaz şarapsız risotto düşünemiyorum. Daha sonra sotelediğiniz karidesleri, havuç ve bebek ıspanakları ekleyin. Tereyağı ilave edin. Değirmen karabiber ve az miktarda dereotu ekleyin. Servis yaparken parmesan serpin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder