5 Aralık 2008

İNDİRİMLERE DİKKAT!!!

%50'ye varan inidirimlere çok dikkat edin. Mağazaların kriz döneminde yeni bir strateji geliştirmiş olduklarına kanaat getirdim. Daha önce bir çok mağazanın sadece %10 - %30 arasında değişen indirimler yaptığını ve tek bir üründe veya çok az üründe (o da genelde tarafımdan asla alınmayacak ürün oluyor) %50 indirim uyguladıklarını ve vitrinlerine de "%50" kısmını iri puntoyla "'ye varan" kısmını ise sırıtmayacak derecede küçük puntoyla yazdıklarını belirtmiştim. Şöyle ki; ürünlerin üzerinde indirimli fiyatlar genelde yazılı değil. Satış elemanına sorduğunuzda sizi kasaya yönlendiriyor. Beraber okutalım diyor. Bence kendisinin okutup müşteriyi bilgilendirmesi gerek. Kasaya kadar gittiğinizde genelde mağaza müdürü, kasiyer ve satış elemanı üçlüsü (ya da ikilisi) ürünü almanız için üzerinizde baskı kuruyor. Ve siz o anda satın almak konusunda kararsızsanız ürünün size satmaları ihtimali epey yüksek. Oysa aldığınız üründeki indirim oranı çok düşük ve yüzde bilmem kaç yüz karla çalışan perakende tekstil sektörü kardan zarar ettiği halde ortalığı velveleye vermekte. Yapmanız gereken şu; kasaya gelene kadar peşinizde adeta kuyruk gibi gezinen satış elemanına kararlı bir tutumla üründeki indirim yüzdesinin sadece örn: %10 olduğunu ve hala pahalı olduğunu belirtmek. Almayacağım, teşekkür ederim demek ve mağazayı terk etmek. Bu taktirde satış elemanından muhtelemen metazori bir peki efendim veya bir şey değil veya iyi günler şeklinde bir cümle duymanız mümkün. İşte bu davranış şekli, daha doğrusu bizi yürüyen cüzdan olarak görmeleri bende antipati yaratıyor. Bazen alacağım varsa da sırf satış elemanının gereksiz bir hareketi yüzünen alışverişten vazgeçiyorum. Elbette mağazalar satış yapacaklar ancak müşterinin "ürüne bakma, beğenmeme ve satın almama" durumunun da satış süreci içinde normal bir davranış şekli olduğunu biri bunlara algılatmalı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder