4 Aralık 2008

BALKABAKLI CEZERYE




Caddebsotan Manavı'ndaki amca sağolsun sadece bir kaç dilim satın almak istediğim halde allem etti kallem etti, yarım balkabağını bana sattı. E bende balkabağına bayıldığım için aldım, eve geldim. Balkabağı çorbası pişirildi. Risotto pişirildi. Sonra rendelenmiş bir dolu kabak kaldı ortada. Bu kabaklardan ne yapsam diye düşünürken aklıma havuçtan yapılan cezerye geldi ve neden balkabağından yapmayayım diye düşündüm. Internetten cezerye tariflerine baktım çoğu bisküvili tarifler ama bisküvili bir şey yapmak istemiyorum. Hanimiş (Işıl Sözer)'in web sitesindeki cezerye tarifini yapmaya karar verdim. Yalnız ben pişirirken hiç su katmadım. Balkabağı rendesinin az da olsa tane tane kalmasını istedim. Balkabağı rendesini önce bir tencereye koydum, sonra üzerine göz kararı şeker ekledim. Biraz muskat (hint cevizi) rendeledim. Suyunu çektikten sonra ceviz ilave ettim. Mutfağımda mermer tezgah olmadığı için bir borcama boşalttım ve üzerini spatulayla düzelttim. Sonra hindistan cevizi serptim ve soğuttum. Çok lezzetli bir tatlı bu. Hazır alınan cezeryeler kadar katı olmadı ancak kesilerek servis edilebiliyor. Pek tatlı ve unlu gıdalar yemesini tercih etmediği Kerem bebek bayıldı bu tatlıya.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder