30 Nisan 2007

PEYNİRLİ POĞAÇA






Bakmayın siz poğaçalarımın kuru görüntüsüne tatları son derece lezzetli, yumuşacık poğaçalar çünkü onları sıvı yağ ile yaptım. Sıvı yağ ile poğaça olur mu demeyin margarinden daha güzel oluyor hem de hafif. Sadece üzerine sürmek için yumurta kalmamıştı ben de yoğurt sürdüm poğaçaların üstlerine o yüzden de görüntüleri pek yakışıklı olmadı napalım bir dahaki sefere yaptığımda fotoğrafı değiştiririm.




  • Malzemeler:


1 yumurta

1 su bardağı sıvı yağ

1 su bardağı yoğurt

1 çay kaşığı mahlep

1 paket kabartma tozu

1 çay kaşığı tuz

Aldığı kadar un ( elinize yapışmasın yeter, son derece yumuşak bir hamur olmalı)


  • İç malzeme için:



Ezine beyaz peyniri ve maydanozu karıştırıyorum. Bazende hamura dere otu katıyorum, vallahi Beyaz Fırın'ın dere otlu poğaçasından güzel oluyor. İsterseniz soğanlı ve acı biberli patatesli harç, kıyma, sosis, salam, zeytinle de yapabilirsiniz.




Yumurtayı yağı ve yoğurdu karıştırın. Una mahlep,tuz ve kabartma tozu katın ve yavaş yavaş unlu karışımı ekleyerek yoğurmaya devam edin.



Hamuru hazırladıktan sonra ceviz büyülğünde parçaları avucunuzda oyup içine bir miktar harç koyup avucumda yuvarlıyorum. Tepsime dizip üzerlerine fırça ile yumurta sürüyorum. Sonra çörek otu ya da susam serpiştiriyorum. 180 derece önceden ısıtılmış fırında pişiriyorum. Kuzenler de annem de bu gerçekten sıvı yağla mı yapıldı ama çok güzel nasıl olur acaba üçüncüyü de yesem mi vaziyetlerindeydiler. :o) Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder