29 Nisan 2007

ÇİLEKLİ PARFE / STRAWBERRY PARFAIT


















İşte size çilekli bir tarif. Baştan uyarayım parfemde krem şanti ya da çiğ yumurta bulunmasını istemediğim için tamamen kafama göre yapılmıştır. Bugün alt sokağa yürüdüm bizim arabacı amca yok. Tabi pazar pazar benim parfe yapacağımı nerden bilsin amcam. Neyse markete gittim orada da kısmen güzel çilekler buldum. Bu arada market kazıkçı, amcanın fiyatından %50 pahalı satıyor. :o) Gelelim tarifime.





  • Malzemeler:


400 g labne peynir

2 bardak ayıklanmış taze çilek

1 paket vanilya

4-5 yemek kaşığı pudra şekeri ( ya da nasıl tercih ederseniz)




  • Yapılışı:


Labne peyniri hazırlama kabınıza alın. 1 su bardağı çileği el mikseriyle (blender ya da harmanlayıcı, çırpıcı Türkçesini bilen beri gelsin) derince dar bir kapta çırpın. Pudra şekeri vanilya ile karıştırın ve labne peynire ekleyin. Ezdiğiniz çilekleri de ekleyin. Ben kocaman bir kalıba döküp dilimlemektense bir kısım karışımı küçük metal tartölet kalıplarıma döktüm. Diğer kısmını ise diplerine müsli ve bal koyduğum kristal kadehlerin üzerine boşalttım. Derin dondurucumda 2 saat dondurdum ve dolap bölümüne aldım. Bir saat kadar da orada beklettim ve servis için hazırlardı. Metal kalıplardan çıkmaz diye korkmayın. Dolabın alt kısmında beklettiğiniz için şekil bozulmuyor ve ters döndürüp biraz zorladığınıza hemen çıkıveriyor. Farklı şekillerde süsleyebilirsiniz. Küçük çilekleri yuvarlak büyük olanları konik kesmek hoşuma gidiyor. Hatta çileği blender nesnesinden geçirip sadece pudra şeker ekleyerek çok leziz bir sos elde ediyorum ve bunu bazı tatlılarda süsleme ve tat verme amacıyla kullanıyorum. Bunu bugün de az miktarda yapıp bazı kadehlerin üzerine döktüm. Bir de karışımı hazırlarken isterseniz üzüm, badem, fıstık, vs. nasıl severseniz ekleyebilirsiniz. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder