15 Nisan 2007

KARNIYARIK / SPLIT AUBERGINES WITH MINCED MEAT FILLING




Bugünlerde evde bir karnıyarık çılgınlığı yaşanıyor. Niye bilmem neredeyse her gün olsa yiyeceğiz. Yanına da şehriyeli pirinç pilavı. Karnıyarık'ın patlıcanı kızarmış, doldurulduktan sonra da fırınlanmış olanını seviyoruz ve de yapıyorum. Patlıcanlar da beklemediğim kadar lezzetlenmiş ya da benim şansıma öyleler.



  • Malzemeler:


4 adet Kemer patlıcan
1-2 adet salkım domates
2 adet Çarliston biber
1 baş kuru soğan
200 g dana kıyma ( isterseniz kuzu vs. karıştırın)
2 yemek kaşığı domates salçası( organik kullandım)
Ayçiçek yağı
Tereyağı
Maydanoz
Tuz, karabiber, şeker


  • Yapılışı:


Patlıcanları şerit şerit soydum, ikiye böldüm ve bol tuzlu suya koyup beklettim. Bu arada iç malzemesini hazırladım. İç malzeme için süper yağsız ve sinirsiz kıyma kullandığım için tavama 1 yemek kaşığı tereyağı koydum. Kuru soğanı küp doğradım, bir tutam şeker attım ve tereyağında kavurdum. Kıymayı ekledim. Kavurmaya devam ettim. 1 yemek kaşığı salçayı ekledim. İyice pişince tuz, bol karabiber, maydanoz ekledim ve ocaktan aldım. Sudaki patlıcanlarımı çıkarıp iyice kuruladım ve bol ayçiçek yağında yüksek ateşte arkalı önlü iyice kızarttım. Patlıcanları 4-5 kat kağıt havlu serili bir tabağa aldım ki fazla yağları gitsin. Sonra çelik tencereme patlıcanları dizdim. Ortalarını bıçakla yardığım patlıcanlarımın içine hazırladığım kıymalı içi düzgünce yerleştirdim. Her bir patlıcanın üzerine içi temizlenmiş çarliston biberleri enine ve boyuna bölerek birer adet yerleştirdim. Domatesleri de küçük parçalara bölüp her bir karnıyarığın üzerine hoş görüntü verecek şekilde yerleştirdim. Diğer 1 yemek kaşığı salçayı 1 su bardağı suda sulandırdım ve tencereme ekledim. Fırınımı 200 dereceye ayarladım ve yarım saat pişirdim. Leziz mi leziz mükemmel. Patlıcanla yapılan tüm yemeklere bayılıyoruz. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder