27 Nisan 2007

HİNDİSTAN CEVİZLİ KURABİYE / COCONUT COOKIES



Bu kurabiyeyi kesinlikle denemelisiniz. Annem, teyzem, anneannem ve kuzenlerin bana geldiği gün pişirdim. Sevgili Mehmet her zamanki gibi bayıldı. Ay ne güzel kurabiye bir tane daha yiyeyim diye diye bir kaç tane yutuverdi. Eeeee göbek boşuna bir metre önden gitmeye başlamadı. Şaka bir yana, leziz bir kurabiye. Deneyin derim, son derece basit.
  • Malzemeler:
1 yumurta
200 g tereyağı
1 paket vanilya
Hindistan cevizi
180 g pudra şekeri
Aldığı kadar un
  • Yapılışı:
Yumurtanın beyazını bir kaseye ayırdım. Sarısını pudra şekeri ve tereyağı ile iyice yoğurdum. Sonra vanilya karıştırdığım elenmiş unu yavaş yavaş ekledim. Elinize yapışmayacak hale gelinceye kadar un ekleyebilirsiniz. En son biraz Hindistan cevizi ekledim. Damak tadınıza göre ekleyin. Bence tarifler çok net ve katı olmamalı çünkü herkesin damak tadı farklı. İyice yoğurduktan sonra kalıpla kurabiyeleri çıkardım. İçimden çoğunlukla kalp yapmak geldi. Önce yumurtanın beyazına sonra Hindistan cevizine buladım. 160 derece önceden ısınmış fırında 20-25 dk pişirdim. Nasıl güzel koktu anlatamam. Bu arada bence kurabiye tereyağı ile yapılmalı. Hayvansal yağlar elbette zararlı ama margarin benim pek sevmediğim bir yağ çeşidi. Kokusunu sevmiyorum. Kurabiyeyi de zeytinyağlı yiyecek halimiz yok di mi ama :o) Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder