11 Temmuz 2008

THE PLAY BARN ERENKÖY TÜCCAR ZİHNİYETLİ Mİ?

Kerem diğer bebeklerle sosyalleşsin düşüncesiyle The Play Barn mı yoksa Gymboree mi diye düşünürken bugün Play Barn'a uğradım. Play Barn ve Gymboree farklı konseptlere sahip. Play Barn'a çocuğunuzu(bebeğinizi değil) belirli bir saat için bırakabiliyorsunuz veya oyun grupları var, onlara dahil edebiliyorsunuz. Gymboree ise 5 yaşına kadar çocuğun gelişimine oyun, resim, müzik, fitness gibi farklı sınıflarla yardımcı olmayı hedefliyor. Bugün Erenköy Play Barn'ın binasını buldum. İçeri girdim resepsiyonda kimseler yoktu. Bakınmaya başladım ki ortaokul öğrencisi olabileceğini düşündüğüm bir hanım kızımız buyrun diye beni karşıladı. Sonra başka birine "müşteri" geldi şeklinde seslendi. Zaten bizden başka kimse de yoktu sanırım. Seslendiği şahıs Erenköy sorumlusu ya da franchise sahibi miydi bilemiyorum. Sormadım soramadım çünkü bebek ve çocuklarla ilgili bir kurumun böyle lakayit, bu kadar ilgisiz olabileceği aklıma gelmemişti. Müşteri mi ayyyyyyy ciddi misin, nereden çıktı şimdi bunlar şeklinde gelen cevap tuz biber oldu. Bir kaç dakika sonra sesin sahibi yukarı çıktı. Biraz konuştuk. Kadının baştan savmacı tutumundan, siz şimdi nereden çıktınız şeklindeki yaklaşımından son derece rahatsız oldum. Zaten oğlumun ayına uygun oyun grupları yokmuş. 15 aylık bebeklerden başlayan oyun grupları ise kapanmış. İçimden sizde bu zihniyet olduğu sürece olmaz tabi demek geldi. Caroline Koç zamanında Play Barn nasıldı bilemem. Belki diğer şubeler iyidir onları da bilmem ama Erenköy'deki o kadına ben bırakın oğlumu, başka bir şeyimi bile teslim etmem edemem. Fazla uzatmadan teşekkür edip çıktım. Play Barn'da play barn logolu bir sürü çocuk eşyası satılıyor. Bende kalan izlenim tipik ticarethane oldu. Bebeklerle ve çocuklarla ilgili böyle bir organizasyon elbette para kazanmak durumunda. Ama bu kadar kafamıza vura vura olmamalı bu işler. Son sözü anneannemiz söyledi: "Kızım bırak bu sosyetik işi para tuzaklarını. Kerem son derece sosyal bir bebek. Kim ona bizim kadar iyi bakabilir? Doğduğundan beri sokaklarda evladım, sosyalleşti sosyalleşeceği kadar..." Bunun üzerine bana söyleyecek bir şey kalmadı. :o)

7 yorum:

  1. Keşke bir de Gymboree'ye baksaydınız benim kızım neredeyse 3 yaşına girecek ve biz yaklaşık 1.5 senedir Gymboree'nin tüm derslerine katıldık Duru inanılmaz gelişti ve şuanda yaşıtlarının çok önünde gidiyor... İlk deneme dersi ücretsizdi sanırım hala aynen devam ediyorlar buradaki tüm öğretmenler üniversite mezunu ve enaz bir dil daha biliyorlar.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba ben kızımı 1.5 yaşından beri Gymboree'ye götürüyorum ve inanılmaz faydasını gördüm...Neredeyse 3 yaşında olmasına ve anaokuluna başlamasına rağmen hala Gymboree'den kopamıyoruz.. İlk dersleri ücretsizdi hala öyle sanırım.. Playbarn daha çok parti evi olarak çalışan biryer Gymboreeler tamamen eğitim ağırlıklı zaten oraya giderseniz öğretmenlerinden mekana kadar farklılığı anlayacaksınız...

    YanıtlaSil
  3. Çalışmaya başladığım için hafta içi değil de eğer hafta sonu oyun grupları varsa Gymboree'ye bakabiliriz. Konu gündemden çıkmıştı bu yoğunlukta. İyi hatırlattınız ben bir araştırayım.

    YanıtlaSil
  4. İki çocuğum da ;biri 15 biri 11 yaşında.. İstanbulda çocuklar için hiç bir sey yokken Play Barn vardı orada buyuduler diyebilirim. Bir ,iki kişinin kötü hizmet anlayışı Turkiyede cesaret gostererek bir ilki yapan ve arkasından gelenlere rehberlik eden bir kurumu bir markayı bu sekilde zedelemeye neden olmamalı lütfen olaya bu acıdan da bakın bu tip tecrübeler mutlaka bu şirketlerin,markaların merkezlerine bildirilmeli ki bu oluşumları kaybetmek yerine kazanalım. Play Barn Gymboree,party kids vs firmaların hepsine cesaret veren ve oncu olan bir markadır. Lütfen yapıcı olalalım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. The Play Barn Markasının imtiyaz sahibi olarak öncelikle eleştirinize teşekkür ederim.Mayıs ayında 10.senemizi dolduracağız.2000 senesinde ilk Yeniköy'de açıldığımızda Caroline Koç ve diğer ekibimiz Türkiye de var olmayan bu sistemi tanıtmaya Türk Çocuklarını ve ailelerini çağdaş bir sistemle tanıştırmak uğruna çok çalıştık yepyeni bir sistemi anlatmak ve kabul ettirmek taktir edersinizki hiç kolay değildi 2003 yılında bayrağı Caroline Koç'tan devralarak potansiyeline ve ihtiyaç olduğuna çok inandığım işimizi geliştirerek tüm Türkiye'ye yaymak ve daha çok çocuğu ve aileyi ihtiyaç duydukları zamanlarda çözüm ortağı olacağımıza, çocukların evdeki bakıcılar dışında eğitimli öğretmenler, yaşıtları çocuklar ve kendileri için özel dekore edilmiş emniyetli hijyen mekanlarda olmaları hedefimdi.Bu amacın arkasına bir de Türkiye genelindeki bayilerden elde edeceğimiz gelirle ücretsiz sağlık hizmeti veren bir çocuk hastanesi yapma fikri bizi daha da çok motive etti.İşimize olan ilgimiz ve çalışmalarımız sonucunda binlerce çocuğa ve aileye ulaştık The Play Barn her yerde konuşulur hale geldi sonrasında birçok yatırımcı cazip görünen bu sektöre adım attı tıpkı yukarıda da bahsettiğiniz gibi Gymboree,Party Kids v.s.gibi. Pastaneler temalı pasta menülerini geliştirdiler,Pastacılık kursları açıldı .Türkiye de olmayan Top Havuzu imalatları gelişti ihracat için bile ürün yapılır hale geldi.Biz yaptığımız işle bu anlamda gurur duyuyoruz birçok işkolu ve istihtam yarattık.Ne yazık ki şahıslara bağlı ( tıpkı Erenköy de yaşamış olduğunuz gibi ) talihsiz tavırlar 10 yıllık emeğin önüne geçebiliyor.Tabi ki biz marka sahibi olarak bütün bu hataların arkasında durup sahiplenmek ve sonuca ulaştırmak sorumluluğumuzun bilincindeyiz.Duyarlı bir anne olduğunuz mesajınızdan gayet net anlaşılıyor.Sizden bu duyarlılığı sadece bizim markamız için değil ülkemizde yeşermekte olan çocuklarımızın ve bizim menfaatlerimiz için gerekli olduğuna inandığımız her yeni oluşum için göstermenizi destekleyerek yaşatmanızı rica ederim.Tesadüfen rastladığım bu mesajınız keşke merkez adresimizde adımıza gönderilmiş bir mektup olsaydı.Gereğini yapacağımı saygılarımla bildiririm.sağlık ve mutluluk dilerim .E.Esin Uzunoğlu 212 2785339

    YanıtlaSil
  6. playbarn erenköy adı bende doğum günü için olabilecek en kötü tecrübe anlamına geliyor kızım için heyecanla hazırladığım günüm hayal kırıklığıyla sona erdi bu kadar kötü bi ortam ve ikram nasıl mümkün olabilir diye hala düşünüyorum ... söylenen konuşulan hiç bir şeyle karşılaşamıyorsunuz istediğiniz salonla hazırlana arasında hiç bir benzerlik yok söylenmeden iki doğum günü yapılıyor çocuklar karışıyor sizden çok misafirle doğum günü programı aldıklarında size haber vermeden salonunuz değiştiriliyor bir doğum günü biterbitmez yenisi başlıyor misafirlerinize güle güle derken sonraki doğum günü misafirleri oturmak için bekliyor daha daha neler anlattıkça başıma ağrı kalkıyor bu kadar kötüsünü gittiğim hiç bi doğum gününde görmedim eğer çocuğunuzla keyifli doğum günü istiyorsanız lütfen buradan uzak durun

    YanıtlaSil
  7. yukarıda paylaşmış olduğunuz eleştiriniz ve paylaşımınız için teşekkür ederim. Marka sahibi olarak, olumlu , olumsuz her eleştirinin Markamızı daha ileriye taşıyacağına inanıyorum. Erenköy bayimizin işletmeciği ile ilgli aldığımız benzer eleştiri ve şikayetler neticesinde yaklaşık altı ay önce bayilik sözleşmelerini fesh etmiş bulunuyoruz. Ancak başka isim altında haksız rekabete devam etmektedirler. Ben şahsım ve markam adına üzüntümü belirtmek isterim .
    En derin saygılarımla,
    Esin Uzunoğlu

    YanıtlaSil