25 Temmuz 2008

İSTİNYE PARK


��stinye Park'a ������nc�� kez bu hafta i��inde Kerem'le beraber gittik. Bir ka�� konuda fikirlerimi payla��mak istiyorum:



  • 1) Mezzaluna:

Eğer İtalyan yemek istiyorsan��z Mezzaluna uygun yer. Mehmet her zamanki gibi Capricciosa, bense prosciuttolu pizza yedim ama inan��n ad��n�� unuttum. Gidilebilecek s��rprizsiz restoran.



  • 2) Far East (Dragon Express):

Uzun s��redir gitmek isteyip gidemedi��im Hilton'un i��inde yer alan Dragon'un halka a����lm���� hali. :o) Far East'in kap��s��ndan girince bir s��r�� fast food restoranla dolu kattaki g��r��lt��den ve kalabal��ktan hemen kurtuluveriyorsunuz. Dekorasyon huzur verici ve sade. Kerem bebekle hemen fazla klima almayan bir masaya kurulduk ve mama sandalyesi istedik. ��ki tane set men��leri var. Biri dana etli, di��eri tavuklu. Dana etli olan 28 YTL, tavuklu olan 25 YTL. Ben dana etli olan�� tercih ettim. ��nden ��in b��re��i istedim. Se��uan dana eti (ac��l�� ve ac��l�� oldu��u i��in bambu katm����lar. Sebzeli dana eti), sebzeli noodle ve balda k��zarm���� muz ile devam ettim. Hepsi de ��ok lezizdi. Restoran��n halkla ili��kiler sorumlusu yan��m��za gelip Kerem'i sevdi ve biraz sohbet ettik. Yemekleri ��ok be��endi��imi belirttim. Biraz a��ay��m. ��rne��in ��in b��re��i taze, tekrar tekrar kullan��lmam���� ya��da k��zarm����t��. ���� malzemesi de genellikle her yerde bulunandan biraz farkl��yd��. Mantar tad��n�� yo��un hissettim ve pek be��endim. Noodle'��n da taze pi��irildi��i belliydi. Chinese in Town'da kalm���� noodle servis ettikleri olmu��tur. PR sorumlusu Dragon'da da bu yemeklerin bulundu��unu, sadece a������lar��n farkl�� oldu��unu el fark�� olabilece��ini ve bir de daha fazla ��e��it oldu��unu s��yledi. ����ecek olarak egzotik Li��i (lychee) suyu tatt��m ama anlams��z bir tat gibi geldi. Belki de anlamam������md��r. Bir daha tatmam laz��m. O y��zden Mango suyu istedim. Kerem bebek de benim evde mayalad������m yo��urttan yedi ve yeme��in sonuna do��ru da ar��zaya ba��lad��. :o)



  • 3) Osmani:

Klasik T��rk mutfa����. Etli H��nkar Be��endi denemi��tim. Mehmet tand��r denemi��ti. Rahatl��kla gidebilirsiniz. Benim i��in ��ok bir ��zelli��i yok.



  • 4) Delicatessen:

Mudo City'nin i��inde yer al��yor. CNN T��rk'te "Mangerie" isimli bir program vard��. M��mk��n olduk��a takip ederdim. ����te o Elif Yal��n a��m���� Delicatessen'i. A����k mutfakta a������lar g��z��n��z��n ��n��nde ��al������yor. Biz oradayken uzun masada Elif ��afak diz��st�� bilgisayar��nda ��al������yordu. Re��eller, ��e��it ��e��it pastalari, soslari zeytinya��lar��, ve benzeri bir s��r�� ��ey geli��ig��zel masalara da����t��lm���� olan k������k bir gurme shop. Bak��nd��m bak��nd��m ve ��ift ��ikolatal�� brownieyi g��z��me kestirdim. Paketlemede kulland��klar�� malzemeler de tamamen do��al. Sade ve ����k. Be��endim. Tek kusur fiyatlar. Fiyatlar ger��ekten pahal��. Minicik brownieye 15 YTL ��dedim. ��ki ki��ilik gibi d������n��n. Ama tad�� kesinlikle m��kemmeldi. ����indeki yan��lm��yorsam beyaz ��ikolatayd��. Bay��ld��m bay��ld��m vallahi az geldi. Ancak evde yap��lamayacak bir ��ey de��il. Evde ��ikolatal�� ve tereya��l�� brownie denemi��tim. Tad�� yak��n ancak Delicatessen'inki kesinlikle ��ok daha lezzetliydi. Bu konuda ��al����mam laz��m. Sizler i��in fotosunu ��ektim.



  • 5) Caffe Nero:

Bilen bilir uzun s��redir Starbucks'a gitmeyi b��rakm����t��m. Ancak sigara i��ilmedi��i i��in Kerem bebekle gidilebilecek ideal mekanlar listemde yer al��yor. U��ram��yor de��ilim ama eski ba����ml��l������m yok. Caffe Nero'da karamelli espresso denedim ve kesinlikle ��ok ba��ar��l��yd��. Karamel tad�� yo��un de��ildi. S��t k��p������ ve krema ��ok ama ��ok hafifti ve san��r��m ��ok az vanilya kat��lm����t��. Starbucks'��n so��uk i��eceklerindeki abart�� v��c��k v��c��k krema ve buz olay��ndan ho��lanm��yorum. Ne diyordum kesinlikle ��ok be��endim. Bizim buraya da bir ��ube yak��nda a����l��yormu��. Di��er ��e��itleri de deneyece��im. Ma��aza m��d��r�� oldu��unu ����rendi��im kahvemi haz��rlayan Raif Bey, Kerem bebek oyalans��n da ben de rahat rahat kahvemi i��eyim diye ona s��t k��p������ ikram etti. Bizimki de bay��ld�� tabi...

3 yorum:

  1. Dragon Express kesinlikle denenecek! Zaten çok methini duymuştum, sen de teyit etmiş oldun Özlem. Bu arada ben son zamanlarda Chinese in Town'ın hem Chinese hem de Japanese bölümünden hiç memnun değilim!! sushileri mikroskobik boyutlara indi ve içindeki pirinçler kuru gibi geliyor bana. Thai yemekleri hâlâ fena değil ama diğerleri kesin bozdu.

    Caffe Nero'yu denemek için de İstinye Park'a gitmem gerekmiyor. Çünkü Akaretler Sıraevler'de de var sanıyorum. Eşimin ofisine yakın ve o da çok güzel olduğunu söylüyordu ama onu da denememiştim.

    "Denenecekler listeme" sürekli bir şeyler ekliyorum. Hepsini denemeye ömrüm yetecek mi acep? :)

    YanıtlaSil
  2. Acilen Dragon Express istiyorum. Bakıyorum da Kerembebek benim yerimi aldı, hep onunla gidiliyor :)

    YanıtlaSil
  3. Vallahi ben Kerem'in kölesiyim inan. Oğluş her gün gezmek istiyor ben de bu sıcakta kafamıza güneş geçmesin diye alışveriş merkezlerini tavaf ediyorum :o)

    YanıtlaSil