17 Temmuz 2008

KİRPİ CAFE

Koşuyolu'nun sevdiğim restoran-kafesi Kirpi bir senedir Erenköy'de faaliyet gösteriyormuş ama benim haberim yokmuş. Üstelik yürüyüş yaparken her gün önünden geçer dururmuşum. Fark etmememin sebebi Sabri Özel mağazasının hemen yanından girişi olması ve Cadde üzerinde değil de içerde kalması. Geçen yaz hamileliğimin son dönemini yaşıyor olmam ve Ağustos ortasında doğum yapmam nedeniyle gezip tozacak fırsatım olmaması da bir etken. Kirpi'nin yemeklerini hep çok beğenirdim. Bugün Cajunlu ızgara tavuklu salata denedim ve gerçekten lezizdi. Daha önce de çeşitli salatalarını ve Wok yemeklerini denemiş bayılmıştım. Koşuyolu şubesi ağaçların arasında kaybolmuş, çok sakin (iş günleri, öğle yemekleri dışında) pek sevdiğim bir restoran-kafeydi. Erenköy şubesi de direkt Cadde üzerinde olmadığı için oldukça sakin. Dekorasyonu da çok hoş. Vallahi Cadde'de tıka basa dolan bir çok kafeye yemek konusunda fark atar (Örnek vereceğim; hiç sevmediğim hatta nefret ettiğim, tamamen piyasa bulduğum ve berbat yemekleri olan, ama anlamsız bir şekilde her daim dolu olmayı başarabilen, ve de çok satan bir gazetede top bilmem kaç listelerinde yer alan. Aynı gazeteye başımdan geçen tatsız bir olayı yorum olarak yazmama rağmen neden yayınlanmadığını anlamadığım, bir şekilde şişirildiğini düşündüğüm mekan "Midpoint"). Fiyatları da uygun. Ey Cadde halkı, deneyiniz ve memnun kalmazsanız geliniz en ağır yorumu yazınız. Söz veriyorum sansürsüz yayımlayacağım. Bir de Kirpi kafenin sahibini falan tanımam herhangi bir kuponum, happy hourum, vb...durumum yok. Tamamen tecrübesel yazıyorum.http://www.kirpicafe.com/

3 yorum:

  1. Valla karşı kültürüm yok denecek kadar az olduğu için Kirpi Cafe hakkında yorum yazamayacağım.

    Ama Midpoint'le ilgili yazdığın parantez içi yoruma şaşırdım doğrusu! Ben şimdiye kadar Cadde'deki de dahil olmak üzere gittiğim her Midpoint'ten mutlu çıkmışımdır. Onlar da mı bozuldular acep? :(

    YanıtlaSil
  2. İmgecim, en son annemle beraber gidip tavuk adı altında ne eti olduğunu anlayamadığımız garip şeyi geri gönderip mekanı terk ettiğimizden beri gitmiyorum. Bir özür bile dilenmedi çünkü müşteri çok. Özür dilemeye ne gerek var. Eski işyerimden bir arkadaşım da benzer bir durum yaşadığını ve hesabı ödemeden Midpoint'i terk ettiğini anlatmıştı. Ben de hesap ödediğim için aptal hissetmiştim. Bu anlattıklarım Şaşkın şubesi için geçerli. Biz İstanbul'da bu yeme içme olaylarına yurt dışı ile karşılaştırıldığında gerçekten ciddi rakamlar ödüyoruz. Bahsettiğim top mekanlar değil. Onlar iyice uçuk zaten( son zamanlarda okuyoruz Zuma, muma...) O yüzden böyle ciddi rakamlar ödüyorsak istiyorum ki gerçekten leziz yemekler yiyelim, iyi servis alalım. Keroş kucağımda rahat vermiyor kafayı toplayıp yazamıyorum. :o) Bir link vereceğim:
    http://www.hurriyet.com.tr/magazin/yazarlar/9462736.asp?yazarid=105

    YanıtlaSil
  3. İstanbul'da yeme içmeye ciddi rakamlar ödediğimiz çok doğru- hatta iki kişi iki haftasonu güzel yerlerde yemek yediğimizde verilen paralarla çift olarak haftasonu konaklamalı kültür gezileri yapılabilir! Cengiz Semercioğlu'nun yazısına katılıyorum! Daha bugün bu konuyu konuştuk: Kardeşim Roma'daki Pastorito'da 6 EUR'ya yediği neredeyse 2 porsiyon büyüklükte ve yanında harika soslarla ve peynirle gelen makarnanın adı aynı ama kendi farklı versiyonunun buradaki fiyatının 25 YTL olduğunu söylüyordu.

    O yüzden gerçekten de fiyat-kalite karşılaştırmasında uyumsuzluk olması insanın sinirini bozuyor ve kendini kötü hissettiriyor. Ve ayda en az iki kez dışarıda yemek yemenin lüks olmaması gerektiğine de katılıyorum!

    Ama İstanbul gibi bir yerde Midpoint gibi isim yapmış bir mekan da olsa bahsettiğin yaklaşımı uzun süre sürdüremez gibi geliyor bana. O yüzden Midpoint'i "Uzaktan" Takiptekiler listeme alıyor ve bir süre uzak duruyorum. :)

    YanıtlaSil