27 Şubat 2008

PEYNİRLİ MISIR EKMEĞİ




M��s��r ekme��i bana g��re ince mevzu. Yukar��da g��rd������n��z, f��r��n��mdan yeni ����km���� ve mis gibi kokan lezzet ise ne ekmek, ne kek desem do��ru olur. Tarif, daha ��nce ��al����t������m i�� yerimdeki a������m��za ait. Bana gelince sert ve f��r��nlanm���� kal��n m��s��r unundan yap��lan, "esas" m��s��r ekme��i olan versiyonu seviyorum. ����yle s��cak s��cak m��s��r ekme��i de manda yo��urdunun i��inde ne yenirdi ��imdi!
Bu modern m��s��r ekme��i. Tad�� kafelerde ya da restoranlarda kuver dahilinde gelenlere benziyor. ��imdi ge��elim tarifime.
  • Malzemeler:
2 yumurta
1/2 su barda���� zeytinya����
2 su barda���� m��s��r unu
1 su barda���� beyaz un
1 su barda���� yo��urt
1 paket kabartma tozu
1 tatl�� ka�������� tuz
Ezine peyniri
  • Yap��l������:
Yumurtalar��, ya����, yo��urt ve tuzu robotumun malzeme sepetine koydum ve ����rpt��m. M��s��r unu, beyaz un ve kabartma tozunu ayr�� bir kapta kar����t��rd��m ve kar������m��ma ekledim. Biraz daha ����rpt��ktan sonra kal��p Ezine beyaz peynirden yakla����k iki parmak kal��nl������nda kestim. Gramaj�� hakk��nda bir fikrim yok. Bir t��rl�� mutfak tart��s�� alamad��m. Di��er ��l����leri ��l���� kaplar��mla hallediyorum ama peynire ��are d������nemedim. En k��sa zamanda bir tane alaca����m. Peynir miktar�� abartmamak kayd��yla sizin tercihinize kalm����. Bu tarif ��ok pratik ama bir o kadar da leziz. ��sterseniz kek kal��b��na isterseniz tepsiye d��k��n. Benim k������k tepsim olmad������ i��in tart kal��b��ma d��kt��m ve 160 derecede, ��nceden ��s��t��lm���� f��r��nda 45 dk. pi��irdim. Yumu��ac��k ve pek lezzetli oldu. Misafirlerime ��zellikle yaz d��neminde de��i��ik salatalar yapt������mda bu ekmekten de ikram ediyorum. Zeytinya��l�� yap��ld������ i��in gayet hafif. Dilerseniz light beyaz peynir ve light yo��urt da kullan��labilir. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder