13 Şubat 2008

SEVGİLİLER GÜNÜ İÇİN SEVGİYLE YAPILMIŞ ELMALI CEVİZLİ TARTÖLETLER :o)










Sevgililer g��n��n�� kutlamak gibi bir adetimiz yok. Yeni tan����t������m��z d��nemlerimizde kutlam����l������m��z olmu��tur. Bug��n i��in i��imden minik bir ho��luk yapmak geldi. Mehmet i��in kalp ��eklinde elmal�� cevizli tart��letler yapt��m. Bu arada diyetimi de bozdum. S��rf tad��na bakacakt��m g��ya. Bir ��s��r��k ald��m ve kendimi tutamad��m ka��la g��z aras��nda bir de kahve yap��verip resimde g��rd������n��z kocaman tart��letlerden iki tane yemi��im. Sonra kendime ��ok k��zd��m ama son pi��manl��k neye yarar!!!










  • ELMALI CEV��ZL�� TART��LET




  • Malzemeler:


Hamur i��in malzeme tarifi vermeyece��im. Balkabakl�� tart��letteki hamurun ayn��s��n�� yapt��m sadece biraz Amaretto ekledim. Siteyi takip edenler bu kad��n da Amaretto ile kafas��n�� bozdu diyebilir. Yalan da say��lmaz, bozdum biraz.



  • ����i i��in:
  • 3 adet orta boy elma
  • Diledi��iniz kadar tar����n
  • Ceviz i��i
  • ��eker





Hamurumu merdaneyle a��t��m ve kalp ��eklindeki kal��plar��ma yerle��tirdim. Elmalar�� rendeledim. Ceviz i��ini ufalad��m ve bir miktar tar����n bir miktar da ��eker ekleyip kar����t��rd��m. Tart��let harc��m haz��r oldu. Harc��m�� hamurlar��n ��zerine yayd��m. Sonra ��st k��s��mlar��n�� da farkl�� farkl�� kalan hamurlarla s��sledim. Bu arada bu tart��letleri Kerem bebekle beraber yapt��k. Kerem bebek mama sandalyesinden bana "dededede" ve " bababbab" ��eklinde yard��mc�� oldu. Tabi bir s��re sonra kendisiyle ilgilenmedi��im i��in sinirlendi ve avaz�� ����kt������ kadar ba����rmaya ba��lad��. O y��zden s��sleme k��sm��n�� istedi��im gibi yapamad��m. Biraz pald��r k��ld��r bitiriverdim. Neyse buna da ����k��r. 175 dereceye ayarlad������m f��r��n��mda 40 dakika kadar pi��irdim. ����kar��p so��uttum biraz pudra ��eker serptim. Pek lezzetli oldular. Zaten elma ve cevizli olup da lezzetli olmayan bir pasta d������nemiyorum. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder