21 Şubat 2008

SEBZELİ HİNT BÖREĞİ / VEGETABLE SAMOSA




Hint yemekleri denilince insan��n akl��na hemen baharat gelir. Hatta Hintlilerin teninin koktu��una dair geyik yap��l��r durulur. ��lk i��yerim olan Japon ��irketinin Kuveyt ofisinde s��k s��k telefonla��t������m��z Hintli bir i�� arkada����m vard�� ama hi�� kar����la��mad��k. O y��zden bu konuya yorum getiremeyece��im. Yorum getirebilece��im konuysa a����zlar��n�� a��madan konu��maya ��al����t��klar��ndan ��ngilizcelerini anlamak i��in sab��r gerekti��i. Bir g��n telefonda dayanamad��m ve arkada����ma "Ne diyorsun anlam��yorum, yaz da g��nder (e-posta,) ya da tane tane konu��" demi��tim ve normal konu��maya ba��lam����t��. O g��n bu olay�� kas��tl�� yapt������n�� d������nm����t��m. Bilemiyorum g��nah�� boynuna :o)
Bir s��redir Mehmet'e de Hint restoran�� denemeliyiz diyorum. ��stanbul'da benim bildi��im ���� tane restoran var. Sultanahmet'te bulunan Dubb Indian, Talimhane'deki Musafir ve Cihangir'de bulunan Taj Mahal. Ama hangisine gitmek gerekir derseniz bir fikrim yok. Deneyen varsa ve yorumlar��n�� bizlerle payla����rsa sevinirim. Ben de madem ��imdilik gidemiyoruz, evde bir��eyler deneyeyim dedim ve ilk denememi bug��n ger��ekle��tirdim. Baharl��, patatesli ��i�� b��re��e benzer bir b��rek bu. Damak tad��m��za uygun. So��uk so��uk daha ��ok be��endim. Mehmet ��nce enteresan bir ��ey bu dedi sonra yedik��e yedi ve sevdi��ine karar verdi. Ge��elim tarifime. Tarif i��in yerli yabanc�� siteleri ara��t��rd��m.
  • Malzemeler:
  • Hamur i��in:
400 g beyaz un
Tuz
Su
Kekik otu ( ben koymad��m)
  • ����i i��in:
4 adet ha��lanm���� patates
Yar��m su barda���� donmu�� bezelye
1 tane ye��il sivribiber
Yar��m ��ay ka�������� zencefil
1 ��ay ka�������� toz ki��ni��
1 ��ay ka�������� garam masala
1 ��ay ka�������� tane kimyon
Yar��m ��ay ka�������� zerde��al
K��rm��z�� tozbiber
Tuz
  • Yap��l������:
Hamuru sadece un, su ve tuzla haz��rl��yoruz. Bence isterseniz yumurta da koyabilirsiniz. ��zerine nemli bir bez kapat��p buzdolab��na koyuyoruz ve i�� malzemeyi haz��rlamaya ba��l��yoruz.
Wok tavama ���� yemek ka�������� s��v�� ya�� koydum. M��s��r��z�� ya���� olabilir. Kimyon tanelerini i��ine att��m ve renkleri kahveye d��nene kadar ��evirdim. Dikkat edin yanmas��n. Bu arada taze zencefil kullanmak gerek ama ben bulamad��m o y��zden toz zencefil kulland��m. Zencefili ekledim. ��nce ince do��rad������m sivribiberi de kat��p yakla����k bir dakika kadar pi��irdim. Ha��lanm���� ezilmi�� patatesleri ve s��cak suda bekletti��im ve ezdi��im bezelyeleri ekledim. Daha sonra t��m baharatlar�� katt��m ve lapaya iyice yedirdim. Bu arada Garam Masala'y�� Caddebostan Migros'ta buldum. Arifo��lu markas��n��n d��nya lezzetleri serisinde mevcut. Tabi Hindistan'da yerel halk��n kulland������n�� tutar m�� bilmem ama pek sevdim. K��fte yaparken kullanmay�� d������n��yorum. Bir de web sitelerinden birinde kimyon tanelerini kavururken ��eytanotu (Asafetida) da kullan��lmas�� tavsiye edilmi��. Ara��t��rd��m bakt��m ��lkemizde bu ot tedavi ama��l�� kullan��l��yor. Aktarlarda bulunabilir san��r��m. Dilerseniz deneyebilirsiniz. Bir de i�� malzemeye kaju f��st������ (cashew) da ekleyebilirsiniz. Ben bir miktar koydum.
���� malzemem de haz��r olunca hamurumdan orta b��y��kl��kte yumrular ald��m ve oklavayla daireler a��t��m. Daireleri ikiye b��ld��m. Elde etti��im yar��m dairelerin ortas��na i�� malzemeden koydum ve huni ��eklinde birle��tirerek kenarlar��n�� kapatt��m. Daha sonra bundan vazge��tim. A��t������m 1 cm. kal��nl������ndaki yufkalar�� hamur kesiciyle ����genler olu��acak ��ekilde kestim. ����genlerin i��ine malzeme koydum ve muska b��re��i gibi kapatt��m. Dilerseniz haz��r yufkayla da yapabilirsiniz diye d������n��yorum. Yaln��z haz��rlad������n��z b��rekleri ��st ��ste koymay��n yap������rlar. Aralar��na un serpin. Buzolab��nda bekletebilirsiniz. S��v��ya��da alt��n sar��s�� oluncaya kadar iyice k��zart��n ve ka����t havluda bekleterek fazla ya��lar��n�� al��n. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder