3 Mart 2008

BRUSCHETTA



Bug��n Kerem'le y��r��y����e ����kt������m��zda Caddebostan Migros'a da u��rad��k. Sebze meyve reyonunda g��z��m fesle��enlere ili��ti. A��z��m suland�� resmen. Acaba ne yapsam, pesto soslu makarna m�� derken akl��ma bruschetta d����t��. Tanr��m, neden ben de yemek yemeyi sevmeyen ve sadece ya��amak i��in beslenen insanlardan olam��yorum. Yok, olmuyor i��te olmuyor. Can ����k��yor huy ����km��yor. ��n��allah verdi��im kilolar�� hemen geri almam. Ge��elim tarifime. Bu arada kendime kepek ekme��inden, Mehmet'e ise hamburger ekme��inden bruschetta yapt��m.

  • Malzemeler:

3 dilim kepek ekme��i

1 adet yuvarlak hamburger ekme��i


3 adet salk��m domates


3 di�� sar��msak


S��zma zeytinya����


3-4 yaprak taze fesle��en


Balsamik sirke ( dilerseniz nar ek��isi de olabilir)


Parmesan peyniri( bende yoktu ka��ar peynir kulland��m ama ��zmir tulumunu tercih ederdim)



  • Yap��l������:


Salk��m domateslerimi minik k��pler halinde do��rad��m ve 1 di�� minik sar��msakla beraber balsamik sirke katarak marine ettim. Domatesleri bu ��ekilde buzdolab��nda bir s��re bekletebilirsiniz. Fesle��en yapraklar��n�� y��kad��m ve ince ince k��yd��m. Dilim ka��ar peynirini minik minik kareler ��eklinde do��rad��m. Parmesan neden yok diye hay��fland��m ve al����veri�� listeme derhal ekledim.
Kepekli ekmek dilimlerimin ve ���� halka halinde do��rad������m hamburger ekme��imin ��zerlerine f��r��a ile zeytinya���� s��rd��m ve ��nceden ��s��t��lm���� f��r��n��mda renkleri alt��n sar��s��na d��n������nceye kadar k��zartt��m. Yakla����k 4-5 dakika kadar. Bu arada ekmeklerin ba����nda beklemekte fayda var ����nk�� bir anda yanabilirler. F��r��ndan ����kard��ktan sonra tutulabilecek kadar so��uduklar��nda ��zerlerini ortadan ikiye b��l��nm���� di��er sar��msaklarla ovalad��m ki sar��msak lezzeti ekme��e ge��sin. Domatesi marine ederken de k������k ezilmi�� bir sar��msak ilave etmi��tik. Dilerseniz domatese sar��msak eklemeyebilirsiniz. T��m ekmek dilimlerini sar��msakla ovduktan sonra ��zerlerine marine edilmi�� domates ve k��y��lm���� fesle��en ekledim. Son olarak ta peynirle s��sledim. Tabi o muhte��em kokuya dayanamad��m ve foto��raf ��ektikten sonra birini hemen mideye indirdim. M��kemmel, m��kemmel, ben bu lezzete bay��l��yorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder