6 Mart 2008

AMARETTO'LU PEYNİR KEKİ ( CHEESECAKE)






Peynir keki (cheesecake) nedense hep kafelerde yenir. Ka����n��z misafirleriniz i��in peynir keki pi��irdiniz? Ben de uzun s��redir evde denemek istiyordum. Nas��l bir cheesecake olsun diye d������nmeme gerek yoktu. Siteyi takip edenler zaten Amaretto'ya olan d����k��nl������m�� biliyor. Tarif i��in yabanc�� siteleri kar����t��rd��m ve Arman K��r��m'��n eski yaz��lar��ndan yararland��m. Benimki olduk��a s��k�� dokulu bir kek oldu, pardon "yumurta bazl�� tatl��" . En alttaki foto��rafta (hen��z ��ikolata sosla kaplanmam���� cheesecake) g��rece��iniz ��zere kekimin ��st��nde hafif bir ��atlama oldu. Arman K��r��m'a g��re bu durum, fazla ����rpm���� olmam dolay��s��yla havalanmadan kaynaklan��yor. O da vars��n kusurum olsun. Mehmet k��vam ve lezzetten tam puan verdi.

Malzemeler:

  • Taban i��in:

1 paket Eti bur��ak bisk��vi

3 ka����k tereya����

1 su barda���� badem

1/2 su barda���� esmer ��eker

  • ��st�� i��in:

2 paket P��nar krem peynir

1 paket Ricotta peyniri

4 adet yumurta

1/2 ��ay ka�������� saf vanilya

1/2 su barda���� Amaretto

3 tatl�� ka�������� bu��day ni��astas�� ( evde m��s��r ni��astas�� yoktu)

3/4 bardak toz ��eker

  • S��slemek i��in:

80 gram bitter ��ikolata

Bir miktar badem (miktar�� size kalm����)

T��m malzemeler oda s��cakl������nda olmal��.

Yap��l������:

B��y��k��e bir kaseye Eti bur��ak bisk��vileri ufalad��m. Bademi Rondo'da ��ekip ekledim. Tereya����n�� ocakta yumu��at��p ekledim. Malzemeyi hafif��e ya��lad������m mandall�� kek kal��b��m��n (23 cm) i��ine yayd��m ve bir su barda���� yard��m��yla d��zleyip iyice yerle��tirdim.

Mutfak robotuma krem peynirleri ve ricottay�� bo��altt��m. Ricotta yerine krem peynir kullanabilirsiniz. Arman K��r��m da tavsiye ediyor. Toz ��ekeri de ilave edip p��r��zs��z, krema haline gelinceye dek ����rpt��m. ��ok fazla ����rpmamak gerekiyormu��. Daha sonra ni��astay�� ekledim ve tekrar ����rpt��m. Sonra yumurtalar�� teker teker ����rparak ekledim. En son, vanilya kar����t��rd������m Amaretto lik��r��n�� ekledim ve ����rpt��m. Haz��rlad������m malzemeyi taban��n ��zerine bo��altt��m. ��nceden 175 derecede ��s��t��lm���� f��r��n��mda 10 dk. kadar pi��irdim. Arman K��r��m'��n tavsiye etti��i ��ekilde pi��irdim ama ben toplamda 60 de��il 90 dakika pi��mesinin peynir kekini daha ba��ar��l�� yapt������ kanaatindeyim. Ya da ����yle s��yleyeyim. F��r��n��n��z��n huyuna suyuna g��re davran��n. 10 dk ge��tikten sonra f��r��n ��s��s��s�� 100 dereceye ayarlad��m ve 50 dk da bu ��ekilde pi��ti. Son 30 dk i��inse f��r��n ��s��s��n�� yeniden 175 dereceye ����kard��m.

Pi��me i��lemi tamamland��ktan sonra f��r��n��n kapa����n�� a����p keki 1 saat kadar so��uttum. Daha sonra kekin kenar��nda ince bir b����ak gezdirdim ve buzdolab��na koydum. Bu arada s��slemek i��in 80 gram bitter ��ikolata erittim ve bir miktar badem d��vd��m. Buzdolab��mdan ����kard������m kekin ��zerine erimi�� ��ikolatay�� f��r��a yard��m��yla yayd��m ve onun ��zerine de d��v��lm���� badem serptim. T��m foto��raflar yukar��da. Dayanamad��k, tatt��k ama dolapta bir gece beklerse s��per olacak. S��cak s��cak biraz bay��ltabilir. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder