24 Haziran 2007

ZEYTİNYAĞLI ÇALI FASULYE


Hava o kadar s��cak ki, ac��km��yorum. Ac��kt������mda da so��uk yiyecekler yemek istiyorum. Bug��n zeytinya��l�� ��al�� fasulye pi��irdim.
  • Malzemeler:
600 g ��al�� fasulye
1 adet orta boy so��an
Yar��m ��ay barda���� zeytinya����
2 orta boy domates
Tuz, ��eker
��sterseniz maydanoz
2 bardak su
  • Yap��l������:
��al�� fasulyelerin u��lar��n�� ve k��l����klar��n�� temizleyip iyice y��kad��m. Besin de��erlerinin kaybolmamas�� i��in sebzeleri y��kad��ktan sonra kesmek gerekiyormu��. So��an�� ve domatesleri kabuklar��n�� soyup k������k k��pler ��eklinde do��rad��m. Tencereme so��an��n yar��s��n��, do��ranm���� domateslerden birini ve boylamas��na ��eritler halinde do��rad������m fasulyelerin yars��n�� yerle��tirdim. Biraz tuz ve zeytinya����n��n da yar��s��n�� gezdirdim. Kalan malzemeleri tekrar ayn�� ��ekilde ��zerine ilave ettim. 1 tane k��p ��eker ekledim. ��nce y��ksek ate��te kaynad��ktan sonra k��s��k ate��te, 2 bardak su ekleyerek pi��irdim. Fas��lyenin cinsine g��re su koymak ya da koymamak gerekiyor. Ben hep ayn�� markay�� al��yorum ve ��ok su ��ekiyor. O y��zden 2 bardak su ilave ediyorum. ��zerin�� seviyorsan��z ince k��y��lm���� mazydanozla s��sleyip so��uk servis yap��n. Bir de so��uduktan sonra ��ok az zeytinya���� gezdiriyorum. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder