1 Haziran 2007

ROKA SALATASI / GARDEN ROCKET SALAD



Bugün öğleden sonra saat üç gibi kendime gelebildim. Sanırım hafif tansiyon oynamaları başladı. O saate kadar da pek bir şey yiyemedim. Kendimi iyi hissettiğimde de kurt gibi acıktığımı hissettim. Bir de Kerem'i aç bıraktığımı düşünüp suçluluk hissettim. Hemen etli biber dolması ve roka salatası yaptım. Malzemeler için ölçü vermeyeceğim, tamamen size kalmış.
  • Malzemeler:
Roka
Domates
İzmir tulum peyniri
Balsamik sirke
Zeytinyağı
  • Yapılışı:
Rokaları ayıkladım, suda beklettim ve bol suyla yıkadım. Salata tabağımın kenarına saplarını ayıkladığım roka yapraklarını dizdim. Saplarını atmadım ve doğradım. Bir miktar roka daha doğradım ve hepsini tabağımın ortasına yerleştirdim. Üzerine domateslerimi (soyulmuş ya da soyulmamış) ekledim. Son olarak peyniri kalınca şeritler halinde kestim ve en üste yerleştirdim. Biraz zeytinyağı gezdirdim. İnce uçlu yağlıkla damlatırsanız salatanın her yerine, roka yapraklarının üzerine eşit dağılımı sağlarsınız. Sonradan karıştırmayacağımız için lezzet açısından iyice dağıtmakta fayda var. Son olarak biraz balsamik gezdirdim. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder