20 Haziran 2007

KANEPE ALIR MIYDINIZ? / CANAPé





Sıcaklardan had safhada bunalmış ve de bulanmış durumdayım. Yapmak ve yayımlamak istediğim bir sürü yemek var ama artık sekizinci aydayım ve kilo konusunda kontrollü gitmek istiyorum. Yani yapınca yiyorum o yüzden en güzeli yapmamak :o) Toplamda 11 kg aldım ve yerimde sayıyorum. O yüzden sebze, meyve ve et ağırlıklı besleniyorum. Bu sıcakta dışarı çıkamadığım ve klimanın altında baygınlık geçirmekten çok sıkıldığım için eğlenceli bişeyler yapmak istedim. Aklıma en son geçen yaz yaptığım kanepeler geldi. Biraz uğraştırıcı ama eğlenceli. Sizlerle paylaşmak istedim. Bu arada size iki farklı hardal önereceğim. Kanepeleri yaparken kullandığım ve de bizim evde sık tükettiğimiz et, tavuk, sosis, sucuk ve benzerleriyle çok yakışan iki leziz hardal. Bir sonraki gönderide resimleriyle yazacağım.
  • Malzemeler:
6-7 tane tost ekmeği
Beyaz krem peynir
Maille provensal hardal( siz alternatif sos kullanabilirsiniz)
Maille eski usul Dijon hardalı
2-3 adet kornişon turşusu
Ton balığı
Çeddar peynir
Gouda peynir(alternatif kullanabilirsiniz)
Kiraz domates
Halka siyah zeytin
Halka doğranmış yeşil biber ve baharatla(kekik, acı kırmızı biber, sarımsak, tuz, şeker, karabiber, domates ve/veya salça. Şebnem sağolsun yazmayı unutmuşum o sorunca ekledim ben de siteye. Bu hamişlik akıl bırakmadı bende) pişmiş ve soğutulmuş sosis
  • Yapılışı:
Tost ekmeklerini ekmek kızartma makinasında ısıtabilirsiniz ve sonra kesebilirsiniz. Benimkiler çok tazeydi ve kurabiye kalıbı kullanacağım için sadece dikdörtgen kestiğim bir taneyi kızarttım. Kalpli kurabiye kalıbımla ekmeklerden kalpler çıkardım. Üzerlerini de istediğim gibi süsledim. Hepsini burada teker teker anlatmayacağım, zaten resimden çıkarabilirsiniz. Bazılarını üzerine beyaz krem peynir sürdüm. Çeddar peyniri de kalpli kurabiye kalıbıyla çıkarıp kalp ekmeğin üzerine yapıştırdım. Üzerine kiraz domates dilimi, halka zeytin koyabilirsiniz. Hatta kalbin yarısına hardal sürebilirsiniz. Bir diğer kanepede halka doğranmış kornişondan gözler yapıp, ton balığı ilave edip, gouda peynirden sopa şeklinde burun yapabilirsiniz. Ya da halka sosislerle süsleyebilirsiniz. Görüntü olarak şık ve de son derece leziz kanepeler. Deneyin derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder