6 Haziran 2007

DOMATES SOSLU KIZARTMA











Arada s��rada yaramaz yemekler de laz��m. Bizim evde pek k��zartma pi��mez. Eskiden annemden ald������m frit��z��m��z vard��. Bir ka�� ayda bakt��m olacak gibi de��il, frit��z�� ����pe att��m. Neden derseniz bir kere frit��z sa��l��kl�� de��il. ��ok fazla ya�� t��ketiyor ve k��zartma ya��lar��n�� bir kereden fazla kullanmamak laz��m, ama frit��zde eminim bir ��o��umuz kullan��yoruz. Kolay��m��za geldi��i i��in hemen k��zartma yap��yoruz. Ben k��zartmay�� derince bir tavada yapt��m sonra da ya���� ����pe att��m. ��zerine de domates sosu haz��rlad��m. Buzdolab��na koydum. Ak��ama so��uk servis yapaca����m.



  • Malzemeler:
  • 3 adet patl��can
  • 4-5 adet patates
  • 2 adet dolmal��k biber

  • K��fte i��in:
  • 300 g k��yma
  • 1 di�� minik sar��msak
  • 1 k������k so��an
  • Ekmek i��i
  • Kimyon
  • Karabiber
  • Maydanoz
    Dilerseniz yumurta (sevmedi��im i��in koymuyorum)
    Tuz
  • Sosu i��in:

  • 4 adet b��y��k��e domates
    2 di�� sar��msak
    K��rm��z�� pul biber
    1 tane k��p ��eker
    Sirke


  • Yap��l������:

Patl��canlar�� ��erit ��erit soydum ve tuzlu suda beklettim. Kurulad��ktan sonra k��p do��rad��m. Ayn�� ��ekilde patatesleri de suda beklettim ve kurulad��ktan sonra k��p do��rad��m. ��arliston biber kalmam����t�� dolmal��k biberleri de do��rad��m. Bol ya��da hepsini k��zartt��m ve sonra bol kuru havlu yayd������m bir taba��a ald��m. Ya��lar�� akt��ktan sonra da servis taba����ma yerle��tirdim. K��fte harc��m�� haz��rlad��m. Bu arada dana k��ymay�� ya��s��z al��yorum i��ine az miktarda kuzu eti kar����t��rt��yorum, b��ylece daha lezzetli oluyor. Minik top k��fteler yap��p onlar�� da k��zartt��m ve gene havlu ka����t ��zerine al��p ya��lar��n�� ak��tt��m. Onlar�� da servis taba����ma ald��m, soldaki resimde g��r��lebilir. Sos i��in domateslerin kabu��unu soyup rendeledim. Sosu kaynataca����m minik bir tencereye ald��m. Sar��msaklar�� ezdim ve ekledim. Tuz,��eker ve k��rm��z�� pul biberi ekledim. 10-15 dk. kadar kaynatt��m ve almadan ��nce bir miktar sirke katt��m. 2 yemek ka�������� gibi konulabilir. Sirke sosa ��ok ho�� ek��ilik veriyor, bir tutam daha kaynat��p ald��m. Biraz so��uyunca k��zartmalar��n ��zerine sosu gezdirdim. Dayanamad��m yedim :o) Buzdolab��na koyup so��uk so��uk servis edebilece��imiz bir yaz yeme��i. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder