15 Haziran 2007

İÇSEK İÇSEK KAFEİNSİZ NE İÇSEK?









Oğluşumun şansına hava çok sıcak. Yarabbi bendeki nasıl bir kısmettir. Evlenirim kar fırtınası olur ve yollar kapanır, doğurmaya kalkarım kuraklık olur. Yok mu bunun bir ortası. Soğuk bişeyler yemek ve de içmek istiyorum. Kafein yok, o yok, bu yok. Ne içeceğim ben derken, aklıma House Cafe'nin limonatası düştü. Bu sene hiç gitmedik House Cafe'ye bu arada. Geçen yaz Nişantaşı şubesinde karpaçyolu pizza yerken ve üzerine de o leziz limonatalarından içerken yan komşuları (anladığımız kadarıyla House Cafe'ye had safhada sinir olmaktadırlar) mangal yaktı ama ne duman. Ben duruma sinirlenmedim aksine çok komik geldi eğlendim. Mis gibi mangal dumanı eşliğinde karpaçyolu pizza, naneli limonata. Bir anda kaçışmaya başlayan House Cafe sakinleri ve de şaşkın servis elemanları... Pek hoştu. Her neyse konu dağıldı. Diyecektim ki bu House Cafe'nin limonatası çok ama çok güzel, bayılıyorum. Fiyatlar da güzel tabi de. Ben seviyorum mekanı çünkü ter kokan servis elemanları yok. Servis elemanlarını ayrıca seviyorum, üniversite öğrencileri falan sanırım, kızıl saçlı, piercingli, rastalı uçuk kaçık elemanlar. Zaten limonataya değil mekana, kaliteye para ödüyorsunuz neyseki bizim bu tarafa Caddebostan'a açıldı da iyi oldu. Burada pek "mangal dumanı" durumu mümkün görünmüyor. Ortaköy şubesi de güzel ama en büyük Caddebostan!

Bir de Gloria Jeans Cafe'nin limonatası çok ama çok kötü, sanırım konsantre. Aldıkları rakam da House Cafe'den yüksek.

GJ servis elemanı ( gülümseyerek) : "Nasıl efendimbeğendiniz mi limonatamızı?"
Ben( kaşındı bu eleman şimdi) : "Hayır hiç beğenmedim şeker küpü gibi, içimi baydı."
GJ servis elemanı( tam gülümseyerek) : "E söyleseydiniz üzerine buz eklerdik. "
Ben (dumur dumur) : -------------




Şimdi gelelim limonata tarifime, House Cafe'ninki kadar süper olmasa da benim tarifim de hiç fena değil. Serinlemek isteyenlere. Bu arada onların sırrını bilen varsa bana da öğretsin. Katkı maddesi kullandıklarından şüphelenmekteyim. Bilemiyorum.




  • Malzemeler:

6 adet limon (lime nam-ı diğer misket limon bulsaydım çok süper olacaktı)
1 su bardağı nane
2 adet portakal
Buz
Kiraz

Şurup için:
1,5 bardak toz şeker
2,5 bardak su

  • Yapılışı:
1,5 bardak toz şeker ve 2,5 bardak suyu kaynattım ve soğuttum. 6 limonun ve 2 portakalın suyunu sıktım. Büyükçe bir kasede ikisini karıştırdım. Taze nane yapraklarını ekledim. Limon kabuğu rendeledim ve buzdolabıma koyup iyice soğuttum. Sonra süzdüm. Servis yaparken, bardağıma 2-3 adet sapı ayıklanmış kiraz attım, 2-3 yaprak kıyılmış nane ekledim( siz yapmayabilirsiniz), bolca buz koydum. Karışımla ekleyeceğiniz soğuk su oranı bire üç olmalı. Limonla ve naneyle süsledim. Şimdi de o resimde gördüğünüz limonatayı içip bu gönderiyi yazıyorum. :o) Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder