26 Eylül 2008

PALLADIUM




Alışveriş merkezleri turumuza dün açılan Palladium'u da ekledik, eksik kalmadık. Kendime hayret ediyorum bazen. Alışveriş merkezi meraklısı oldum çıktım. Eee insanın her gün kapıyı gösterip "anne atta" diyen bir oğlu olunca anne de her gün nereye gideceğini şaşırıyor. Açılış günü Palladium'a gitmek iyi bir fikir gibi görünmemekle beraber anneme gidiş-dönüş yolu üzerinde bulunduğu için hadi dedik gidip bakalım neymiş bu Palladium. Dün ekip(Kerem bebek, anneanne ve ben) olarak Palladium'a gittik. Biz öğlene doğru gittik ki ne çok meraklısı varmış buranın. Otopark doluydu. Palladium oldukça büyük ama Cevahir AVM kadar ya da İstinyepark kadar değil. Cevahir AVM gibi sevimsiz olmadığını da belirtmeliyim. Ben beğendim Palladium'u. Bu yakada olmayan bazı sevdiğim mağazaların da olmasına sevindim. Aklıma gelen bir kaç mağaza ve yiyecek mekanı sayayım Zara Home, Etam, Banana Republic, Gap, Cafe Nero, Cookshop, Sephora, Kitchenette, vs...Hoşlanmadığım şeyse inşaat halinde açılması. Açılış tarihi için bayram alışverişine yetişme telaşının olduğu belli ancak ortalıkta inşaat artıkları, kablolar, bir yerleri yetiştirmeye çalışan inşaat işçileri, ortalığı temizlemeye çalışan temizlik elemanlarıyla Palladium tam bir keşmekeşti. Öğleden sonra Star TV'de yayınlanacak olan düelloyu izlemek üzere Keroş'la babaannemize gideceğimiz için Palladium'da çok fazla vakit geçirmedik. Şöyle bir dolaştık ve ben elbette Zara Home'a takıldım. Mutfaktaki küçük masamız için bir çift Amerikan servis ve çok hoş pembe bir sepet aldım. Fotolarını da yukarıda ekledim. Son olarak Palladium bence Anadolu Yakası'nın en güzel ve en gözde alışveriş merkezi olacak. Tek problemse Batı Ataşehir, Kozyatağı veya Yeni Sahra denilen bölgedeki sevimsiz lüks toplu konutların sahipleri ya da kiracıları yerleşince, altyapısı olmayan ama şu anda zorlayarak yapılmaya çalışılan bu bölgenin Palladium AVM ziyaretçileri ile beraber trafiğinin ne olacağı sorusudur. Ve http://www.skyscrapercity.com/ sitesinden bir alıntı, nedir bu Palladium?





"Palladium " (Palladio) isminin iki manası olabilir:




1) Tanrı'nın Küresi ( Palla = Küre/Top, Dio = Tanrı )Dikkat ederseniz kocaman bir cam "küre" var."Palladium" logosunda da küre var.




2) Ünlü mimar Palladio (klasik çağ Yunan ve Roma mimarisini geç Rönesans döneminde yeniden yorumlayıp özellikle İtalya'nın Veneto bölgesinde (eski Venedik (Serenissima) Cumhuriyeti) muhteşem yapılar gerçekleştirmiştir)Dikkat ederseniz bahçenin girişinde bir "kolonad" var.Palladio özellikle villaları ve "rotunda"ları ile ünlüydü, o yüzden küresel/dairesel formlar da onun tarzının bir parçası olarak yorumlanabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder