2 Eylül 2008

MÜRDÜM ERİKLİ, ESMER ŞEKERLİ KEK




Offf offf oğlumu sebze, et, meyve yemeye teşvik ettikçe ekmek, pasta, makarna ve pilav görünce çığlık çığlığa saldırıyor. Hayır nasıl anlıyor, nasıl tanıyor inanın çözemedim. Meyve veriyorum tükürüyor ve parmağıyla ıhhhh şeklinde ses çıkararak ekmek veya kek ortalıkta unlu ve nişastalı gıda adına ne varsa onu işaret ediyor ve alana kadar da ağlıyor. Durumdan hiç memnun değilim ama aç geçirdiğimiz bir günün sonunda ona en azından şekeri esmer olsun ve içinde meyve olsun düşüncesiyle yukarıdaki keki yaptım. Bizimki keki görürü görmez ııhhh ıhhlamaya başladı ve verdiğim parçayı bir eliyle beraber ağzına tıkıp öbür eliyle de ittirerek (bu arada keki tutan elini de ağzına tıkıyor) kaşla göz arasında yedi ve yeni bir parça için ıhhlamaya başladı. Çok üzülüyorum çok. Ben gidip Günaydın'dan ona özel bebek kıyması alıp köfteler yapıyorum Kerem bebekse tükürüp duruyor.:o(


  • Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
3 bardak un
1,5 su bardağı esmer şeker
1 su bardağı süt
Yarım çay kaşığı saf vanilya
10 adet mürdüm eriği
Tarçın
  • Yapılışı:
Önce yumurta ve şekeri çırptım. Sırayla yağ, süt ve vanilya karıştırılmış unu ekledim. Kek unu kullandığım için kabartma tozu ilave etmedim. Normal un kullanıyorsanız bir paket kabartma tozu ilave etmelisiniz. Bir çay kaşığı da tarçın ekledim. Kek karışımını kek kalıbıma döktüm ve çekirdeklerini çıkardığım mürdüm eriklerini önce ikiye sonra tekrar ikiye bölerek çok sık bir şekilde kekin üzerine dizdim. Pişerken hem küçülüyorlar hem de kek kabardıkça içinde kaybolup dağılıyorlar. Yumuşacık tam bebek ve çocuklara göre bir kek oldu. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder