26 Haziran 2008

BEBEKLER İÇİN SEBZE ÇORBASI TARİFİ

Anne-bebek forumlarında sık sorulan sorulardan birisi bebekler için sebze çorbası tarifi. Ben Kerem için aşağıda vereceğim tarifi deneme yanılma yoluyla oluşturdum ve Kerem bu çorbaya bayılıyor. Dilerim bu tarif birilerinin hayatını kolaylaştırır:
  • Malzemeler:
150 gram yağsız ve sinirsiz kıyma
4-5 yaprak ıspanak veya brokoli (şu anda semizotu kullanıyorum)
2 sap yeşil soğan veya pırasa
1/2 küçük ince bir havuç
1 tatlı kaşığı organik kırmızı mercimek
1 tatlı kaşığı organik ince bulgur
1 su bardağı su
Zeytinyağı
  • Yapılışı:
Zeytinyağı hariç tüm malzemeleri düdüklü tencereme koyup pişiriyorum. Bazen bulgur koymuyorum. Bazen yarım yeşil biber doğruyorum. Bazen 2 dilim kabak katıyorum. Biraz sizin yaratıcılığınıza ve evdeki malzemeye kalmış. Patlıcan dışında her türlü sebze kullanılabilir. Glisemik indeks açısından pirinç kullanmadım. Onun yerine bulguru tercih ettim. Hiç koymasanız da olur. Zeytinyağınıysa piştikten sonra el mikseri ile ezmeden önce bir miktar ilave etmeyi tercih ettim. Tuz hiç kullanmadım. Kokusu ve tadı gayet lezzetli bir tarif bu. Verdiğim ölçü ne çok sulu ne katı. Bebeğiniz büyüdükçe tam ezilmiş değil daha pütürlü verebilirsiniz. Bir de biz bu çorbayı buzdolabında bekleterek iki günde tüketiyoruz. Yani yapıldığı gün ve ertesi gün. Kerem yemese bile daha fazla bekletmiyor döküyorum ama miktarı iki günde tüketebileceği şekilde ayarladım. Hepinizin bebişlerini öpüyorum. :o)

2 yorum:

  1. Hep Kerem hep Kerem sayın Mutfakfaresi, artık sevgili Mehmet'inizi unuttunuz galiba :)

    YanıtlaSil
  2. :o))) aşkım sensin değil mi? mmuckssssss! yok yok Ebru Şallı ne demiş? Hep Mehmet hep Mehmet!!!

    YanıtlaSil