14 Mart 2007

MANTARLI PİLAV / RICE WITH MUSHROOMS





















Bu sabah yağmur var İstanbul'da. Dün gece de çok güzel yağdı. Yağmur yağdı ben mutlu oldum, o kadar kurak geçti ki bu kış. Komşu bahçedeki bahardalı çiçeklenmiş. Umarım Nisan'da bol bol yağmur yağar da bu yazı susuz geçirmeyiz. Bugün mantarlı pilav yaptım. Dereotlu, cevizli leziz mi leziz. Şimdi tarifime geçelim.



Malzemeler:



350-400 g konserve mantar
1 kase / bardak tercihen baldo pirinç
6-7 adet ceviz içi
1 tutam dereotu
3 diş sarımsak
Tuz, karabiber ve toz şeker
Zeytinyağı



Yapılışı:

Pirinçleri soğuk suda hırpalamadan iyice yıkayın. Tencerenize tercih ettiğiniz kadar zeytinyağı koyun ve kısık ateşte yakmadan ezilmiş sarımsakları ekleyerek pembeleştirin. Pirinci ekleyin ve kavurmaya devam edin. Mantarların büyük olanlarını dört parçaya küçük olanlarını iki parçaya bölün ve tencereye ilave edin. Cevizleri elinizle minik parçalara bölün ve ekleyin. Karıştırın. Bu arada bir tutam şeker ve yeteri kadar tuz koyun. Kaynar su ilave edin. Benim ölçüm bir kase pirinç için bir buçuk kase kaynar su. Osmancık Baldo kullandım ama beğenmedim. Online sipariş verdiğim için göremeden alıyorum zaten görsem de bir şey fark etmiyor. Hazır paketler bu aralar karışık çıkıyor. Her neyse kısık ateşte pilavı pişene kadar pişirin ve en son ayıklayıp yıkadığınız ve ince ince doğradığınız dereotlarını ilave edin. Karıştırın ve dinlenmeye bırakın. Dinlenmeye bırakırken genelde kağıt havlu koyuyorum kapakla tencerenin arasına. Annemden alışkanlıktır. Bu pilavıma bize yemeğe gelen herkes bayılır. Dilerseniz servis yaparken üzerine biraz Parmesan da serpiştirebilirsiniz. Afiyet olsun.

3 yorum:

  1. selam özlem, bu pilavdan tekrar ne zaman yapıcan acaba? Yemeğe gelsek:)

    YanıtlaSil
  2. ben bu pilavı denedim vee süper oldu!! :) hatta kayınvalidemler geldiğinde bir daha yaptım. Onlar da bayıldılar. Ama bu güzel tarif için Özlem'e teşekkür etmeyi unuttuğumu hatırladım..
    "Teşekkürler!!!" :))

    YanıtlaSil
  3. İmgecim beğendiğinize sevindim. Afiyet olsun!!!:o)

    YanıtlaSil