30 Mart 2007

BEYAZ PEYNİRLİ, DEREOTLU KURABİYE / COOKIES WITH CHEESE AND DILL


Bugün tuzlu kurabiye yaptım.
  • Malzemeler:
1 yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
75 g. Ezine koyun peyniri kullandım( siz istediğiniz peynirle yapın)
Bir tutam dere otu
1 çay kaşığı tuz
2 yemek kaşığı tereyağı
Aldığı kadar un ( kepek unu kullandım)
  • Yapılışı:
Yumurta, tereyağı, yoğurt ve tuzu bir kapta karıştırın. Sonra yavaş yavaş un ekleyin. Eğer kıtır kıtır kurabiyeler istiyorsanız yağı arttırın ve hamuru mümkün olduğu kadar yağlı bırakın. Ben bugün tam tersini yaptım. Yağı az koydum ama yumuşak bir hamur yaptım. Unu fazla kaçırmayın. Peyniri ve dere otunu ekleyin ve yoğurmaya devam edin. Sonra merdaneyle açıp kurabiye kalıplarınızla şekil verin. Tereyağı ve kepekli un? Ne alaka diyenelr için kepekli undan yapılan hamur işleri tereyağı koysanız da hafif oluyor. Ben sadece evde beyaz un kalmadığı için kepekli un kullandım, yoksa diyet olsun gibi bir düşünce aklımın köşesinden bile geçmedi : o) Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder